דף הבית / אהבה / משפחה / יום הילד העולמי

יום הילד העולמי

שאלה: ב – 20 לנובמבר צוין יום הילד העולמי. מהו יום הילד עבורך?

תשובתי: אין דבר חשוב יותר מאשר הדור הבא. עלינו לעשות כל מה שאפשר כדי שכל ילד יהיה מסוגל ליצור לעצמו את תנאי הקיום הטובים ביותר. לכן חשוב שזה לא יהיה יום אחד, אלא מיום ליום, משנה לשנה. צריכה להיות ממשלה עולמית שדואגת שיהיו לנשים, ילדים ומשפחות, תנאי מחייה מינימליים נורמליים. לגבי חופשים, טיפול במחלות, באופן כללי עלינו לדאוג לכך ברמה בינלאומית שיהיו תנאים זהים לכולם.

זה נוגע במיוחד לילדים. אדם נחשב ילד עד שהוא מסיים צבא, כלומר עד גיל 23-22, כאשר הוא כבר עצמאי בחיים. עד לגיל הזה, הילדים בהכרח צריכים להיות תחת חסותה של המשפחה, המדינה, החברה. כואב מאוד לראות ייסורים של ילדים שאינם מבינים למה הם סובלים. לכן, למרבה הצער, זהו לא יום שמח.

הערה: בגדול, היום הזה לא תרם שום דבר מיוחד…

תשובתי: לא! שום דבר. אם מדברים על יום האישה הבינלאומי 8 במרץ, אז אנחנו רואים, כיצד הנשים באופן עקבי כובשות יום אחר יום, שנה אחר שנה. עוד מעט יהיה צורך לחגוג את "יום הגבר", כי כל השאר יהיה שייך לנשים, בעוד הילד חסר אונים, חסר שוויון זכויות, מחזיק מעמד רק בזכות אהבת ההורים אליו.

למרבה הצער, בזמנינו עם האגו של האדם עוברים כאלה שינויי צורה שהילדים סובלים. כדי שהדור הבא יחיה בצורה נורמלית, צריכים להתקיים יחד שלושה דורות: סבתא וסבא, משני הצדדים, אמא ואבא וילד. כאשר ילדים נמצאים בכזאת סביבה, הם מתחילים להבין את משמעות ה"משפחה", המבנה משפחתי. זה חודר לתוכם בצורה רצינית עד כדי כך שהם ישאפו לחיות בצורה כזאת בעצמם.

שאלה: כלומר זהו תהליך גלובלי של חינוך, שכך או אחרת מתאים לילד? אבל זה לא מציאותי…

תשובתי: אם זה לא מציאותי, אז נחגוג יום אחד בשנה. כדי להפוך זאת למציאותי, צריך לשנות את האנושות. אין מה לעשות! כל החגים שלנו כאלה יפים, שאנחנו קוראים לציין אותם…

שאלה: מתי יכאב לאדם ותהיה לו דאגה תמידית עבור ילד?

תשובתי: רק לאחר אכזבה גדולה.

שאלה: בסופו של דבר זה יגיע?

תשובתי: אני לא מאמין שזה יגיע מעצמו. אני סבור שהאנושות בכל זאת תתעשת, תערוך חשבון רציני עם הממשלות, עם כלי התקשורת, ויבינו לאן הוביל אותנו הצימאון הבלתי נשלט לתהילה ורווח קל, ותבנה את עצמה מחדש. אני מקווה לזה. האנושות תגיע ליסודות ותפעל באופן כזה שלילדים באמת יהיה טוב. אבל ההורים הם שצריכים לעסוק בזה. בימינו הכול מכוון כך שהורים הופכים להיות אדישים כלפי ילדיהם וכך אנחנו חיים.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 13.11.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest