דף הבית / אקטואליה / יום החיבוקים הבינלאומי

יום החיבוקים הבינלאומי

הערה: ה–21 בינואר הוא יום החיבוקים הבינלאומי. מטרת היום הזה היא  להעניק זה לזה תחושת ביטחון, נוחות, אהבה ושייכות.

התייחסותי: חיבוק מאפשר לאדם להרגיש את האחר לפחות ברמה פיזית, באמצעות חוש המישוש.  חיבוק מצביע על כך שהאדם "לא מחזיק לבנה ביד מאחורי גבו", אלא באמת מחבק אותך. זה מצביע על כוונתו לברך אותך לשלום, להתקרב אליך יותר, לפחות מבחינה פיזית.

שאלה: כיצד רצון פנימי לחיבוקים, רצון לחיבור, מתפשט ונפרש על פני החיים? כיצד כל אדם ירגיש בכל רגע שהוא מוכן לא להזיק לאחר, אלא לחבק אותו, במיוחד במצבים קשים?

תשובתי: צריך לחנך לכך, מפני שהאדם הוא אגואיסט, ואם הוא מחבק מישהו, אז הוא רוצה להשיג בכך, אפילו שלא במודע, מטרות אגואיסטיות נטו. צריך להתחיל לחנך את האדם מחדש, ואחר כך, במידה שהוא יבין שהתקרבות לבני אדם אחרים היא לטובת כל העולם, אפשר יהיה להתחיל להתחבק. מפני שאחרת אלה יהיו חיבוקים טיפשיים, מזויפים, שקריים שרק יקשו עלינו את ההבנה מי אנחנו, ואת האפשרות באמת לתקן את עצמנו בפועל.

שאלה: האם אתה יכול למנות שלבים של מודעות האדם, שאם יעבור אותם, הוא יוכל להגיע לחיבוקים רוחניים עם אחרים?

תשובתי: לשם כך תחילה עלינו להכיר ולהבין את הטבע שלנו, שהוא אגואיסטי לחלוטין ורוצה רק להרע לאחרים ולהיטיב לעצמו, כביכול. למה כביכול? מפני שלמעשה הטבע האגואיסטי הזה משקר לי, אני הרי תלוי באחרים. אם אחשוב רק על עצמי ולא על אחרים, אז בסופו של דבר אגיע למצב שבו כולם יהיו נגדי ובכך רק אזיק לעצמי.

כלומר, עליי להגיע להכרת האגו שלי כדי להתחיל לתקן אותו. לתקן אותו אפשר רק בהשפעת הכוח העליון של הטבע, תכונת ההשפעה והאהבה, טוב הלב, שישנו בטבע, שאותו עלינו למשוך, כדי שיתקן אותנו, ישנה את האגו הרע שבתוכנו להשפעה, לאלטרואיזם.

זוהי מערכת שלמה של ידע ותרגילים, שמבוצעת אך ורק במסגרות חברה נכונה קטנה, שבונה את עצמה באופן כזה, כדי להשתנות. אם נעשה זאת, אז לא רק שנשיג יציאה מתוך האגו שלנו ועליה מעליו, אלא גם במצב החדש שלנו, בתכונת ההשפעה והאהבה, נשיג הרגשה של העולם העליון מחוץ לגוף שלנו. נתחיל לגלות אפשרות לקיום מחוץ לאגו, כביכול מחוץ לעצמנו, מצב שאינו תלוי בחיים או מוות של הגוף הפיזי הזמני שלנו.

אנחנו רק מדברים על איך להתחבק, ואילו כאן למעשה מתגלה ונפתח תנאי מיוחד לגמרי ליציאת האדם לחלל הרוחני.

הערה: מה היית מאחל לכל בני האדם, לצעירים ולזקנים ביום החיבוקים הזה?

תשובתי: בואו נתחבק! אבל בו זמנית בואו נחשוב כיצד עלינו לצאת מתוך עצמנו, כדי שהחיבוקים שלנו יהיו כאלה שאנחנו מחבקים את כל העולם! כדי שבתוך כל אחד מאיתנו יופיע הרצון לחבק את כל העולם, כלומר להיפרד מהאגו שלנו ולהתכלל במה שמחוצה לנו.

בהצלחה לכם בזה!

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 21.01.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest