דף הבית / אקטואליה / יהודי ניו-ג'רסי בעד מוסלמים

יהודי ניו-ג'רסי בעד מוסלמים

הערה: ארגונים יהודיים רבים במדינת ניו-ג'רסי איחדו את מאמציהם במאבק נגד אפליית מוסלמים. בנוסף, אגודת עורכי הדין היהודים האמריקאים, הגישה תביעה בדרישה לאפשר בנייה של מסגדים בעיר בסקין-רידג'. יותר מ–70 חברי פרלמנט מבית הנבחרים של הקונגרס האמריקאי, וביניהם נציגי ארגונים יהודיים, סבורים שאסור להתעלם מדעות והשקפות דתיות של בני האדם.

תגובתי: כך היה באמריקה תמיד. קתולים, יהודים, אורתודוקסים ומוסלמים למדו ביחד ושירתו יחד בצבא האמריקאי. יתרה מזאת, ביחידות הצבא האמריקאי ישנם בתי תפילה שבהם כולם מתפללים יחד, גם נוצרים, גם יהודים וגם מוסלמים, כך היה תמיד. הבעיה היא שהמוסלמים החלו לרכוש צביון אחר, דתם נשארה איפשהו בצד ובמקומה הם החלו להשליט גישה פאשיסטית, בעלת דרישות, טענות והפעלת לחצים נוקשים. התנהגותם עוברת כל גבול, וכמובן שקשה מאוד להשלים עם זה.

ארגונים יהודיים רבים באמריקה מסכימים עם המוסלמים וחושבים שבכך שהם מביעים את תמיכתם במוסלמים, הם מראים לעולם עד כמה הם טובים אבל הם יהיו הראשונים שיובלו להשמדה. אם נתבונן היטב בהיסטוריה, נראה שבהתחלה העוזרים הנלהבים ביותר של הנאצים והפשיסטים היו היהודים.

שאלה: מה יש בעם היהודי, שאנחנו מכינים לעצמנו את חבל התלייה?

תשובתי: העניין הוא שאיננו יכולים להיות באמצע, או שאנחנו מגנים על עצמנו, על האמונה שלנו, על עבודתנו הרוחנית, על התקדמותנו לעבר הבורא, או שאנחנו מכינים לעצמנו את חבל התלייה. אנחנו עם קשה עורף, קוטבי, אנחנו יכולים להתקדם רק לכיוון אחד או בדיוק לכיוון ההפוך. למרבה הצער, כף המאזניים בינתיים מתנדנדת ונעה לכיוון ההפוך. אף אחד אינו רוצה לשמוע את מה שאומרים המקובלים בעולם, שמזהירים מפני סכנת השמדה לעם היהודי כפי  שהזהיר בעל הסולם בשנות ה–20 של המאה הקודמת. בהיותו דיין בוורשה, בעל הסולם קרא ליהודי פולין לעלות לארץ ישראל, בטענה שעשרים שנה לאחר מכן צפויה להם סכנה גדולה, אבל הם החליטו שלא לשמוע בקולו ובכך גזרו על עצמם גזר דין מוות.

אני כמובן לא מעמיד את עצמי במקומו של בעל הסולם, אבל אני פונה לכל היהודים, עלינו להגן על יהודים, מוסלמים ונוצרים שתומכים בשיתוף פעולה, בידידות, ובקשר הדדי טוב, ולא על אלה שמטיפים לפאשיזם בכל צורותיו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 15.5.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest