דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "יהודי", זה לא לאום, אלא תפקיד

"יהודי", זה לא לאום, אלא תפקיד

שאלה: הערבים עוינים לא רק כלפי ישראל, אלא גם ביניהם. במדינות ערב רבות יש מלחמות אזרחים, שבהן הם משמידים ללא רחמים את האחים שלהם תוך שימוש בכל סוגי הנשק, אפילו בנשק כימי. נהיה ברור, שקשר רע בין בני אדם הורס את העולם?

תשובתי: כמו כן, גם התעשייה והמסחר מקושרים בצורה שלילית כזאת שאנחנו הורסים את כדור הארץ, מרוקנים את משאבי הטבע. אנחנו הורגים את עצמנו על ידי האגו שלנו שמפריד בינינו ומחייב אותנו לנהוג בעוינות.

מה שהורס את החיים שלנו היום במאה ה- 21, זה קשר רע בין בני אדם. אם מישהו יצליח להראות דוגמה של חיבור טוב בין בני אדם, אז הוא יהפוך לגורם חיובי שמשפיע על העולם על ידי הכוח הטוב, וזהו ייעודה של מדינת ישראל. אף אחד אחר לא יכול להביא את העולם למצב של רגיעה חוץ מישראל.

העולם נמצא במשבר גלובלי שהקיף לגמרי את כולם. המשבר הזה רק ילך ויתפתח, יתרחב ויעמיק, בכך שיבלע את כולנו בתוכו. הוא כמו בור שנפער באדמה תחת רגלינו, ולשם אנחנו ניפול בזה אחר זה.

אנחנו בינתיים לא מרגישים את המשבר הזה עד לכזאת דרגה, אבל כבר מבינים שאין לנו מנוֹפים לתיקונו ולא מסוגלים לפקח עליו. האנושות מצאה את עצמה לגמרי חסרת אונים אל מול המשבר הזה ולא יכולה לעשות איתו כולם. זהו משבר במשפחה, ביחס של האדם לעולם, לזולת, לילדים שלו, לטבע.

זהו משבר של הטבע עצמו, של האקלים. אנחנו מאבדים בתוכו תקווה לחיים, צורת הקיום שלנו, המטרה שלו. האנשים כל כך נואשים, שלא ברור בשביל מה. וכאן בעולם מעוצבת לאט לאט דעה, שכל הבעיה היא ביהודים, ודווקא בישראל…

השנאה הזאת כלפי היהודים, האנטישמיות הרגילה וה"אנטי ישראליות" שזה עתה נולדה, לא ייפסקו, אלא רק ילכו ויגדלו. צריך להבין, שהטענות האלה ליהודים נובעות מהטבע עצמו. לכן צריך לחקור אותן ולברר עד כמה הן צודקות.

אם אנחנו ניפנה עם השאלות האלה למקורות שלנו, כלומר לחכמת הקבלה, שזוהי התורה האמיתית שנמצאת ביסודו של עָם ישראל, של יצירתו וארגונו לפני אלפי שנים, אז נראה שהטענות נכונות.

חכמת הקבלה מסבירה למה אומות העולם שונאות את ישראל. כי הוא צריך להיות אור לכל העמים, להאיר לכל שבעה המיליארד. זוהי חובתו שלשמה הוא קיים על האדמה הזאת.

אין כזאת לאומיות "יהודי"! ישנם צרפתים, ספרדים, רוסים, אנגלים, אבל עָם ישראל, זה לא עָם רגיל. כל אדם בעולם שרוצה לעבור גיור ולהצטרף לעָם ישראל הופך להיות יהודי. הוא תומך באיחוד ולכן נקרא "יהודי".

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 421, 17.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
המקום של היהודים על אדמת ישראל בהתאם לחוק הטבע
מספיק להיות מנודים
להפוך להיות "ישראל"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest