דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / היטהרות על ידי אור חסדים

היטהרות על ידי אור חסדים

שאלה: מה אני צריך לשנות ברצונות שלי? איך אני מעמיק אותם?

תשובתי: ישנה שיטה מאוד פשוטה של יציאה מעצמך: מהרצונות הקטנים שלך לרצונות גדולים, לרצונות שממוקדים בצורה נכונה. מה גם, שהיציאה מעצמך ממומשת כלפי האחרים.

לכן האדם לא נברא לבד, אלא בתוך חברה או אפילו קבוצה קטנה, שעוסקת דווקא בזה, שמפתחת בתוכה רצונות, מבררת אותם בצורה נכונה ומתקנת.

בזה שעוזרים הדדית לכל אחד לצאת מעצמו לתוך האחרים, אנחנו מתחילים להבין, שהאחרים, זה לא אחרים, אלא הם פשוט נראים לנו כאלה כדי לעזור לנו לפתח את עצמנו. כלומר, ניתנה לנו בכוונה אשליה שאנחנו קיימים בעולם גדול ורואים אותו מבחוץ, כדי שנוכל ללמוד ולחקור את עצמנו מבפנים. ואם זה היה בתוכנו, לא היינו יכולים לחקור את עצמנו.

לכן בשיטה הקבלית מוסבר איך אנחנו צריכים לכוון את עצמנו כדי להתייחס נכון לאחרים ולהתמזג איתם ולהידבק בהם.

להתמזג ולהידבק, זה אומר להשיג אהבה. אהבה, זו דבקות, הידמות, השתוות, חיבור. יחד עם זה, אותם הרצונות שכביכול קיימים מחוץ לי, פתאום מתבררים כשלי. ואז נעלמת כל התמונה של העולם הסובב ואין ביניהם שום הבדל.

בזה אני משיג את המצב האמיתי שלי, כאשר כל הרצונות שנמצאים מסביב הופכים בבירור להיות שלי מבחינה רגשית. ואז נעלמת כל התמונה של העולם הסובב שמורגשת עכשיו על ידִי כשדה ענק של הרצונות שלי.

יוצא, שעל ידי ההתקדמות אני יותר ויותר ממקם את כולם בתוכי. והרצונות האלה נקראים "לבוש", "היכל", "חצר" וכולי. צריך לתקן אותם, כלומר לטהרם על ידי "אור חסדים" (אור של השפעה). "לבוש", זה הרצונות הכי קרובים אלינו.

בתורה נאמר: "וכבס בגדיו וטהר". אם הכוהן קובע שהאדם טהור ויש לו מחלה ולא צרעת, זה אומר, שהרצונות שלו נמצאים בדרגה שאפשר לרפא אותם, לתקנם להשפעה ואהבה לאחרים. ולשם כך צריך לטהר את ה"לבושים" (הרצונות) על ידי "אור חסדים", ואז הכול יהיה בסדר.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 20.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כל העולם בתוכי
להיות כלול באחרים
לברר את האמת בלב של עצמך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest