דף הבית / אקטואליה / יהודי ארה"ב בעד מהגרים

יהודי ארה"ב בעד מהגרים

הערה: 184 קהילות יהודיות ובתי כנסת בארה"ב חתמו על מכתב להגנה על מהגרים ממדינות המזרח התיכון ואפריקה. בראש התנועה הזאת עומד ארגון HIAS. סגנית נשיא HIAS ג'ני רוזן הדגישה: "יהודי אמריקה מגיבים על משבר ההגירה הגדול ביותר בכזאת צורה, כאילו שהקורבנות שלו הם בני ארצנו". הם מוכנים לספק חינם שירותים להגנה משפטית, סיוע כספי וכולי. כלומר הם נענים ברצון ליישוב של ארה"ב במוסלמים.

תגובתי: אני לא מתנגד לעזרה לעמים אחרים אם יש לכך בסיס נכון. אולם, אתה הרי לא יכול לתת מקום לידך לאדם, שמחר יאנוס את הבנות שלך, ירצח את ההורים שלך ויתלה אותך עצמך. כבר היו מקרים כאלה וראינו לאן זה מוביל.

שאלה: אתה חושב שבעיקרון, כך זה גם יהיה?

תשובתי: אני בטוח! אם נשפוט זאת לפי התפתחות האגו באנושות. והיהודים שלא מספקים דוגמה לקשר נכון בין בני האדם, לא משחזרים מחדש את המערכת האינטגרלית שנקראת "אדם", גורמים על ידי פעולות מסוג זה לתוצאה הפוכה. זה כבר קרה בעבר, אין כאן שום דבר חדש שאינו צפוי מראש. אני סבור, שהמצב הנוכחי של החברה מראה באופן ברור לכל אדם ולכל האנושות בכללותה שאין לנו שמץ של מושג מה מתרחש איתנו. לכן אנחנו לא יכולים לפתור, במיוחד מראש, ובמיוחד שאלות כמו הסכמה להגירה, עד שלא נברר, לאן אנחנו הולכים, לאן העולם מתקדם, מה אנחנו רוצים מהחיים, כיצד ייראו כעבור זמן מסוים הקהילות שמגיעות, ואותן קהילות יהודיות או נוצריות שמקבלות אותן. אנחנו לא יודעים מהי מגמתם הטבעית וכיצד הם יתקיימו בשיתוף.

אם הם היו מבררים, אז היו מבינים שחייבת להיעשות תחילה עבודה מדויקת מאוד על הבנה נכונה של מה זה אומר חברה. כיצד היא צריכה להיות מחוברת, באיזה אופן אנשים יכולים להתקרב זה לזה, למרות שהם שייכים לדתות וזרמים השונים. אז לא היו סתם פותחים את השערים למהגרים, אלא בראש ובראשונה, היו מעבירים אותם דרך מערכת חינוך רצינית מאוד, הכוללת תהליך הסתגלות לאותם תנאים שהם מעניקים להם. ואילו כיום פשוט מעניקים למהגרים סיוע ויכולת להתקיים כפי שהם רוצים.

במקרה כזה האסלאם יתפתח בצורתו המעוותת ביותר, מפני שמטיפי האסלאם לא "מנמנמים" ועושים הכול כדי להציב במדינות אלה מרכזים של האסלאם הלוחם. תחילה הוא יתנהג בשקט עד שיתבסס במקום, ולאחר מכן לכל הפחות כעבור דור, ה"משחק" יתנהל ברמה רצינית בכל החזיתות. המטרה של האסלאם היא לכבוש את כל העולם. זה חרוט על דגלו: "אין א-לוהים חוץ מאללה, מוחמד, הוא הנביא שלו".

שאלה: מה המטרה של היהודים?

תשובתי: חכמת הקבלה מסבירה, שאנחנו, היהודים, חייבים לחשוף את שיטת החיבור בין בני האדם, עלינו לגלות אותה לכל העולם שכל כך זקוק לה. אבל יהודים לא יודעים על כך, ולכן שיטת החיבור והאיחוד מונחת בבטחה בהשהיה. מתי היא תתגלה? זה תלוי בגורמים רבים. כאשר היהודים יתחילו להתעניין מה הסיבה שמתכוננים להכות אותם, יכול להיות שאז הם יתחילו לחקור ולהתעניין: "במה אנחנו אשמים?" ואז ימצאו תשובה אצל המקובלים. בינתיים השאלה הזאת נשארת רטורית.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 14.9.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest