דף הבית / משבר עולמי / טרור – התקדמות לחיבור, אבל משלילה

טרור – התקדמות לחיבור, אבל משלילה

laitman-2_70_70.jpg

טרור שוטף את העולם, ובסך הכול כולם סובלים. מיום ליום, הכותרות מדאיגות יותר. בשיעור הבוקר דיברנו על כך, הסברנו מאיפה זה נובע, ולאן זה מוביל. הנה קטע קצר מתוכו:

(קטע מתוך שיעור מ 14.2.08 על מאמר מ"ט מ"שמעתי". לצפייה בשיעור המלא)

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/W3D7a

6 comments

  1. שלום רב לרב הגדול !
    מדברים הרבה על כוונות ומצוות
    מצוות וכוונות
    העיקר הכוונה
    העיקר המצווה
    אומרים שתיקון רצון זה בעצם מצווה וזה הכל ?!
    עדיין
    ציטוט ששלחו לי של הרב"ש בכבודו ובעצמו
    מדבר על החשיבות במצוות מעשיות בפועל הגשמי
    התוכל להסביר לי ?
    אני מגיע מדי פעם לשיעורי בוקר
    הגעתי להכרת הרע
    האגו שלי הוא הרוע.
    הגעתי להכרה שלא אוכל לבד לתקן עצמי.
    הגעתי להכרה שרק הבורא דרך הקבוצה והלימוד יכולים לתקן…
    אבל עדיין אני רוצה עוד
    זה לא מספיק לי
    אני רוצה לעלות מעלה ולהתקדם דרך פעולות גשמיות בפועל !
    הרי המצוות ניתנו כדי לצרף הבריות…?!
    כלומר הם יעזרו לי לזכך את עצמי ?
    אצטט את עיקר הדברים של הרב"ש מתוך 4 כרכים
    מתוך ברכת שלום מאמרים משנת תשנ"א:

    ובהאמור משמע שדוקא ע"י אכילתינו במעשה מתבררין בחינת דומם צומח חי, רק יש להוסיף על זה כוונה, אבל בלי מעשה אין הכוונה מועלת.
    לכן אין לומר – בשביל מה צריך להניח תפילין, הלא העיקר היא הכוונה, א"כ הוא יכוון כוונת התפילין ולא צריך לקיים במעשה.
    אלא העיקר הוא המעשה, והכוונה היא התוספות.
    לכן כמו בגשמיות אם האדם יכוון כוונת האכילה או כוונת השתיה, ולא יאכל וישתה במעשה ממש הוא ימות, כמו כן אם האדם לא יקיים תו"מ במעשה, אז לנשמה שלו המקבלת מזונות ממעשה התו"מ ג"כ לא יהיה ממה לחיות.
    וזהו הפירוש "לא המדרש העיקר אלא המעשה", היינו מעשה ממש בפועל.
    ואח"כ לתוספות הענין צריכים ג"כ כוונה על המעשים שהאדם עושה.
    וזהו בחינת דומם דקדושה, ומבחינת הדומם יכולים לבוא לבחינת צומח חי מדבר

  2. אני רוצה להוסיף לשאלה של מיכאל:
    האם ידוע לרב על אדם שהוא מכיר אישית שלא שמר מצוות גשמיות בכלל, נסע בשבת, אכל חזיר ורק מהתכללות בקבוצה וקריאה של ספרי מקור עבר את המחסום? או שאין דבר כזה (עדיין) והרב רק מאמין שדבר כזה אפשרי לפי הפרשנות שלו את בעל הסולם ובנו.

  3. אסתר המלכה

    תשמע זיו.
    אם היית מבין מה עומד מאחורי מנהגי עם ישראל, לא היית מעלה את האפשרות הזו במוחך.
    זה נכון שלפני שהמקובלים הנחילו לנו חוקי אמת רוחנית, היו אנשים כגון אדם, נח, אברהם שהשיגו בהכרת הבורא הטוב והמיטיב.
    אבל אנו נמצאים בירידת הדורות ולכן העבודה שלנו היא כבר לא חלקה כמו קודם. תבין, שכל מנהג או מצווה גשמית מסמלים כח או דרגה רוחנית. כיצד ניתן לסטות מן המסגרת אם היא מהווה מסגרת רוחנית?
    דווקא יש משהו מאוד יפה במנהגי ישראל, מכיוון שהם מסמלים רוחניות אמיתית, בניגוד למנהגים של דתות אחרות.
    אני מציעה לך לחקור קצת בנושא, בהצלחה:)

  4. אין לי בעיה עם המנהגים, אני פשוט חייב לדעת פעם אחת ולתמיד ובתשובה ברורה אם יש בהם צורך (מעבר לשמירה על מסגרת) או שהם מיותרים לגמרי ואפשר להתעלם מהם. האם יש סיכוי לעבור מחסום גם מבלי לקיים אותם (כי עד היום לא שמעתי על מקובל שלא קיים מצוות גשמיות כולל הרב וכולל בעל הסולם וכולל בנו)והאם הרב אומר את זה מתוך הכרות אישית עם מישהו כזה או שרק מתוך פרשנות שלו לדברים של הרב שלו או של בעל הסולם הוא מניח שאפשרות כזאת היא מאד ריאלית.
    כי אם התשובה היא שאי אפשר אז צריך לתכנן דברים אחרת, לא?

  5. דני אטינגר

    אם בעל הסולם כותב שכל אומה יכולה להישאר בדתה וללמוד קבלה,

    מכאן ברור שאפשר לעבור את המחסום ללא קיום מנהגים של היהדות,

    כי קבלה זה מדע שמתאר לנו את חלק המציאות שכרגע אנחנו לא מרגישים,

    דעו אחינו, כי חכמת הקבלה היא הידיעות, איך נשתלשל העולם ממרום גבהו עד ביאתו וחוץ מזה יכולה כל אומה ללכת בדתה ובמסורת שלה, ואין לאחת להתערב בחברתה.

    "כתבי הדור האחרון"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest