דף הבית / קבלה לעם / שיעור הקבלה היומי / טעימות משיעור הקבלה היומי (07.06.2010)

טעימות משיעור הקבלה היומי (07.06.2010)

laitman_2010-02-02_4101-70.jpg

אתר המערכת

אתר המערכת

קליפים נוספים:

2 comments

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רב יקר ואהוב,

    לבקשתך , קטעים שאני מקווה שיעזרו לנו להרגיש אחד.

    היה לכם לדעת שהרבה ניצוצי קדושה ישנם בכל אחד מהחבורה, ובאוספכם כל הניצוצי קדושה למקום אחד, בשבת אחים, באהבה וידידות, ודאי יהיה לכם קומה של קדושה חשובה מאד לפי שעה מאור החיים. (כתוב כך- בעל הסולם אגרת י"ג)

     

    "כל ישראל ערבים זה בזה": מה השוני מ"ישראל ערבים זה לזה"? "זה בזה" משמעותו להיות ערבים כמו במצב של "אדם הראשון", שבו נמצאים עוד מלכתחילה, המצב השלם, שנבנה כך מלמעלה. ולמצב השלם הזה עלינו להגיע בעצמנו, מלמטה, מהעולם הזה בימי חיינו: "בחיים חיותם בעולם הזה" . (ספר הערבות- כוח הערבות)

     

    בסופו של דבר, כשהכל מתוקן, כולם קשורים לנשמה אחת משותפת, חשים את הקשר הזה וחיים אותו. אם רואים את המצב העתידי המתוקן, מגלים שאין שום הבדל בין האנשים. כשהעובדה הזאת מתגלה לאדם, היא מתחילה להכתיב לו כיצד להתייחס לעולם. (הספר הפתוח- הקבוצה)

     

    נשמת אדם הראשון, נשמה כללית גדולה שברא הבורא. ובכל אחד מאיתנו ישנן רשימות, גנים, שעל ידי התעוררותם לפי סדר של "קודם ונמשך", כלומר שרשרת שבה הן מתעוררות באדם, הוא נמשך "לפתע" לחזור למצב שבו היינו כולנו מחוברים כאחד בנשמה גבוהה זו, נשמת אדם הראשון. והתקיימנו אז בדרגה רוחנית עליונה, גבוהה מאוד. (מבט לקבלה- התעוררות רוחנית)

     

    כל נשמה היא חלק מתוך פאזל שלם שנקרא "הנשמה כללית" או "נשמת אדם הראשון". רק כאשר האדם יתחבר ליתר החלקים שבפאזל, ויממש את חלקו בתמונה הכללית, הוא ירגיש את האור העליון ששורה בנשמה השלמה. (אתר קבלה לעם- מקובלי בני ברוך- ראש השנה)

     

    מטרת לימוד חכמת הקבלה היא לסייע לכל אחד מאיתנו — חלקי נשמת אדם הראשון, לשוב באופן המהיר ביותר למצב האחדות. כאשר כל אחד מאיתנו יתקן את חלקו, הוא יממש את המטרה לשמה בא לעולם ויזכה בתענוג עצום, שהרי השלם שווה הרבה יותר מסכום חלקיו. (מקובלי בני ברוך- קמפוס קבלה)

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    … ובכל זאת, הדברים הנאמרים מפיך וההרגשה העוברת דרכם היא זו שעוזרת לדמיין את המצב של אחד.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest