דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / טעות שסודרה במכוון מלמעלה

טעות שסודרה במכוון מלמעלה

לפני ה"שבירה" היה "כלי", שרצה לקבל "אור" ב"על מנת להשפיע" (אדם וחוה). אבל ב"כלי" הזה היה מקום אחד שנקרא "לב האבן", שאותו לא ניתן היה לתקן. האור העליון לא יכול להיכנס לשם. גם "אור מקיף" לא מגיע לשם! אבל איך אפשר לתקן אותו, הרי דווקא זו כל המהות של הנברא.

יוצא, שיש בי רצון לקבל שהוא הפוך לבורא, לאור העליון, שלתוכו האור לא מסוגל להיכנס. כי זה היה סותר את החוק של השתוות הצורה, והרי נאמר: "חוק נתן ולא יעבור!". הבורא בעצמו גם כן לא מפר את החוקים שלו. החוקים נקבעו, ובהתאם לחוקים האלה קיימת כל המציאות, כל הבריאה.

אז מה אפשר לעשות? איך אפשר בכל זאת לתקן את הנברא כדי להופכו שיהיה דומה לבורא? אם האור העליון, בהתאם לתנאי הצמצום, אי השתוות הצורה, לא יכול אפילו לגעת ב"לב האבן", אז איך הנברא יקבל את הצורה של הבורא? הוא אף פעם לא יוכל לעשות זאת, כיוון ש"לב האבן" זו המהות של הנברא.

לכן ה"שבירה" הייתה הכרחית, והיה צריך לבלבל את הנברא כדי שהוא ירצה לקבל על מנת להשפיע, כאילו שזה אפשרי אפילו ב"לב האבן". כך הבורא מסדר את הנברא, והנברא מתמסר לפעולה הזאת עד הסוף במסירות נפש. האור העליון נותן לו כזאת הרגשה על ידי ה"פרצוף" שיצר, שה"ראש" של ה"פרצוף" שייך ל"בינה" והגוף שייך ל"מלכות". לכן ב"ראש" שלו הוא מתכוון להשתמש בכל הרצונות שלו בעל מנת להשפיע. זוהי "בינה" נקייה, השפעה טהורה, ולכן הוא לא מרגיש שיש בכלל איזה סיכוי לטעות ולהיכשל בזה, ובכל זאת נכשל.

וזו אפילו לא הייתה טעות ולא כישלון, זה לא היה תלוי בנברא, אלא בכוונה סודרה מלמעלה. אבל על ידי ה"שבירה" הזאת התרחשה התכללות הדדית של "כלים דבינה" ב"כלים של המלכות". והעיקר, שזה מאפשר בהמשך, על ידי בירור של כל ה"כלים" חוץ מ"לב האבן", לברר את "לב האבן" עצמו.

כאן ישנה נקודה מאוד רגישה שצריך לחשוב עליה. זהו כל העיקרון של "כיתרון אור מתוך החושך". אנחנו מבררים את כל ט' הספירות הראשונות, את כל האבחנות שלהן, חוץ מ"לב האבן", שנמצא ב"תוך הדעת", בתוך האגו, ולכן את זה לא מברר. אבל על ידי זה שאני מברר הכול מסביבו, אני מכיר את "לב האבן", ועל ידי זה מכיר מתוכו את הבורא עצמו.

בצורה כזאת אנחנו עושים את התיקונים, מבלי לתקן את הרצון שלנו עצמו. אבל אנחנו מבדילים, מוציאים מתוכו, כל מה שרק אפשר להוציא ומשאירים את "לב האבן" נקי נטו, שבו כבר אין יותר מה לתקן. וכתוצאה מהבירור הזה אנחנו מגלים את צורת "לב האבן", וכנגד זה את צורת הבורא ומגיעים לגמר התיקון.

מתוך שיעור על איגרת של בעל הסולם, 02.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כל העולם, זוהי ההשתקפות שלי
לֵמה מושך אותך הלב שלך?
מדרגות החיבור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest