דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / טעויות שהוכנסו בתוכנית הבריאה

טעויות שהוכנסו בתוכנית הבריאה

שאלה: איך הבורא מאפשר לי לעשות טעויות? האם הוא לא רוצה שאני אתקדם מהר יותר?

תשובתי: הבורא חייב לפתוח לך את כל אוצרות האור. והאוצרות האלה נפתחים רק על ידי העומק שברצון שמושג בחושך. ואתה צריך להרגיש את הרצונות שלך, להיכנס לתוכם. אבל אם אתה באמת נכנס לתוכם ושוקע בהם, אז אין לך שום סיכוי לצאת מתוכם.

לכן עבודתו של הבורא היא, למסור לך את הכלים דקבלה בצורתם האמיתית, בכך שאתה מנותק לגמרי מהאור. אבל אם אתה תישאר מנותק לגמרי, אתה אף פעם לא תוכל לצאת מהעומק של הרצון שלך.

אבל, אם לא תטבול בתוכם, לא תיכלל בתוך הכלים לקבל האלה שהפוכים לגמרי לבורא, אתה לא תוכל להשיג אותו, לא תוכל לעמוד נגדו כאישיות עצמאית.

לכן בכל צעד ושעל נותנים לך למעוד וליפול קצת, לטעות קצת. וה"קצת" הזה יכול להיות מאוד קשה, בכל מדרגה יש ניסיונות מאוד קשים. אבל כל זה תלוי, באופן שבו היית צריך לפי תוכנית הבריאה לקבל אותם.

אם היינו יכולים מאברהם והלאה לקבל את כל התורה כמו שצריך (אם אפשר לומר כך בדיעבד), אז לא היה נשאר שום רע בעולם. כל העולם היה מתקדם בדרך הכי טובה ונפלאה לקראת התיקון.

נשאלת השאלה, אבל האם אפשר היה להסתדר ללא חורבן בית המקדש הראשון והשני, ללא ארבע הגלויות, שבסופן אנחנו נמצאים עכשיו? אני לא יודע באיזו צורה אז זה היה יכול להתרחש… יכול להיות, שכל התיקונים היו מתרחשים באבחנות רוחניות.

לא כדאי לחשוב על זה עכשיו. התפקיד שלנו הוא לאחד את כל התנאים שניתנו לנו – תכונות הבורא ותכונות הנברא על ידי מערכת התורה, ואז אנחנו נגיע לתיקון.

מתוך שיעור על איגרת י"ז של בעל הסולם, 06.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בפריים – הבורא
בקשה לתיקון מרצוננו
אי אפשר לגנוב מאיתנו את הבחירה החופשית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest