דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / טיל שמכוון את עצמו לבורא

טיל שמכוון את עצמו לבורא

שאלה: איך אפשר לכוון בצורה מדויקת את הכיוון שלנו לבורא, כי הרי מספיקה סטייה קלה כדי שזה יביא אותי למקום אחר?

תשובתי: אני בעצמי צריך לכוון את עצמי. זה לא טוב אם הבורא יעשה את זה איתי. בכך מסתכמים כל החיים שלנו, שהבורא רוצה לכוון אותנו למטרה ועושה זאת בעזרת כל מיני הפרעות מכל הצדדים.

אני כמו טיל שעף אל המטרה, וצריך כל הזמן לבדוק את הכיוון שלו. ואם אני לא מתקן את הכיוון שלי למטרה, אז הבורא עושה זאת בעזרת הפרעות. וההפרעות האלה הן כבר לא חיוביות, כלומר, לא פועלות בכיוון של תנועת הטיל שבו אני רוצה להימצא, אלא זורקות אותי מצד לצד. ולכן התיקון הזה של המסלול נראה לי כבעיות, ייסורים.

אולם בעצם זו הכְוונה. אנחנו פועלים באופן דומה כלפי הילדים, אם ילד לא ממושמע משתמט מהחובות שלו ומנסה לברוח פעם לצד אחד ופעם לצד שני, ולא שומע לעצה הטובה שלנו, להכוונה העדינה, אז אנחנו נאלצים להגביל אותו מכל הצדדים, והוא כל הזמן נתקל במכשולים וחוטף מכות, אך הודות לכך הוא מתקדם, אבל נגד הרצון שלו והוא מושך את הזמן.

ישנם שואבי אבק "רובוטים", שזוחלים בעצמם בחדר בזיג-זג ומנקים את הלכלוך. ישנם כאלה שלומדים בעצמם, ואז הוא כבר יודע מראש את כל הפינות ואיך לגשת אליהן. יש כאלה חכמולוגים, שלומדים ממה שעברו, ואחרים בינתיים לא מסוגלים ללמוד.

ראיית הנולד מגיעה הודות להכרת ניסיון העבר. ולשם כך ניתן לנו הזיכרון של העבר, כדי שאנחנו לא "ניתקע" על אותן הטעויות בעתיד.

ואת כל ההכוונה צריך לבצע בקבוצה, כל סוגי הכיול דרושים לאדם לגובה, לעומק, בתכונות מיוחדות. כל זה נמצא בקבוצה.

מתוך שיעור על איגרת של בעל הסולם, 03.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
קולן של כינור דוד
טווח ביטחון מהתמוטטות עתידית
אוי, מה קורה איתי, איפה אני?!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest