דף הבית / המשבר ופתרונו / חממה לאנושות

חממה לאנושות

בזמן הקרוב האנושות תיפטר מכל העבודות שאין בהן צורך, חוץ מאלה שצריכים אותן לאספקה של כל הדברים ההכרחיים בחיים הרגילים וההגיוניים. בשביל זה האדם צריך לעבוד שעתיים שלוש ביום, וכל יתר השעות תהיינה שעות פנאי.

בשעות האלה האנשים לא סתם יהיו פנויים מעבודה, הם יצטרכו לייצב את הסביבה שתשפיע לכולם. וכל אחד מהם ישפיע על האחרים, כדי שכל אדם יהיה בתוך ההשפעה הנכונה של סוגים מגוונים של סביבה, שיעזרו לגדל אותו בצורה הטובה ביותר.

התהליך הזה דומה לגידול פירות וירקות בתוך חממה. יוצרים להם תנאים מסוימים בסדר מסוים ובשילוב מיוחד וכך הם גדלים לטובה, ואנחנו מקבלים פירות יפים ומתוקים לפי כל הדרישות. אותו הדבר אנחנו נצטרך לעשות עם עצמנו ועם הילדים שלנו. העבודה הזאת תהיה העסק העיקרי של האדם בעידן החדש.

ולא סתם אנחנו בוחנים את המשבר לא כטרגדיה שלילית אלא חיובית, כלידה של חברה חדשה, אנושות חדשה, שבה אנחנו ממש מתחילים לייצב את עצמנו לדרגה חדשה של חיבור ומימוש מלוא הפוטנציאל שנמצא בכל אחד ואחד.

בדרך הזאת אנחנו מתקדמים לחיבור והבנה הדדית וכאילו מייצבים מכל האנושות דמות אדם אחד, שכל החלקים שבדמות הזאת הכללית הם משלימים זה את זה בהרמוניה ומייצרים אחד שלם.

באנושות המאוחדת שנוצרת לנו אנחנו מגלים כוח אחד שבו אנחנו מרגישים את עצמינו שכל אחד חי כבר לא בהרגשה הפנימית האישית שלו, אלא בהרגשה הכללית של אחד שלם. אדם חי ומרגיש גם את החיים של האחרים, שהם כולם נעשים קרובים לו עד כדי כך שהוא מבין ומרגיש אותם, והוא נכלל מהם.

יוצא מזה שהחיים שלי הם לא חיי האדם הפשוט הרגיל הקטן, אלא אני נושם, אני חי יחד עם כל האנושות. לכן, האדם מתחיל לעלות מסתם קטן וחלש, למעמד הכי גדול שבטבע. וכך אנחנו מתחילים להרגיש חיים מהמצב שנקרא "אדם", השייך לדרגת ה"מדבר".

גם הפסיכולוגיה, כמו היחס שלנו לחיים ותפיסת העולם, משתנה מההסתכלות הקטנה האישית האגואיסטית לתפיסה הגדולה הגלובלית. ואז דרך המשקפיים החדשות האלה כמו דרך כל האנושות אני מתחיל לראות את העולם החדש.

אני מסתכל על העולם כבר בצורה אחרת ומגלה חיים שלא תלויים רק בגוף שלי שהם תלויים בכל בני האדם בעולם. ואז אני מתעלה להרגשת החיים החוץ גופיים. בהתעלות הפסיכולוגית הזאת אנחנו מגיעים למשהו מיוחד.

כל התהליך שלנו שאנחנו עוברים אפשר לחלק לשני חלקים. החלק הראשון – זה הדרך שעברנו עד כה. התפתחנו בה בלי כל כך להשתמש בסביבה. ואם נאלצנו להשתמש בה, אז רק בצורה די מקרית.

עכשיו אנחנו נמצאים במשבר שנקרא בצדק, גלובלי ואינטגרלי. אנחנו מרגישים עכשיו שאין ברירה, ואנחנו צריכים בעזרת הסביבה להתפתח בצורה מסוימת, לכיוון מסוים, שגם כל האנושות תהיה גלובלית ואינטרגלית, מחוברים יחד כאיש אחד בלב אחד. אפשר להשיג את זה על ידי הסביבה המתאימה.

ואלה החיים בדרגת ה"מדבר", שמתחילים אחרי היציאה מדרגת ה"חי", מהחיים המקריים שלנו. ועכשיו אנחנו מתחילים לכוון את עצמנו בצורה מסוימת, כדי לקבל מהחממה פרי יפה במצב המושלם.

בזכות הלימוד הזה אנחנו נדע איך לארגן את הסביבה שלנו, וכך על ידי הסביבה לייצב את כל אחד מאיתנו וכל האנושות כולה. לכן הנושא: "הסביבה כגורם לעתיד הטוב שלנו" – הוא הנושא היקר בכל הלימוד וההפעלות בקורס הזה. אני מקווה שהתוכנית הלימודית הזאת תתקבל בכל העולם. והיא תוביל אותנו לחיים טובים ותניב פירות נפלאים.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 3, 29.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ללמד את הגישה כלפי העולם
להפוך זר לקרוב
חינוך המבוגרים הוא המפתח במאה ה-21

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/2vYT8

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest