דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / חלונות המובילים לעומק המציאות

חלונות המובילים לעומק המציאות

laitman_2009-11-29_0032_70.jpg

אנחנו קוראים את ספר הזוהר ומתארים לעצמנו איזושהי תמונה של העולם הזה עם כל מיני חפצים ודמויות, במילים ובפעולות גשמיות, הרי הרצון שלנו הוא בינתיים רק גשמי. אך אנחנו מבקשים, שהודות לספר הזוהר יגיע אלינו אור ויאיר לנו מסך יותר פנימי, בדומה למחשב כשהחלונות מסתתרים אחד מתחת לשני.

לכן עלינו להשתדל לראות מאחורי כל מילה את התכונה הרוחנית שלה, עד כמה שזה אפשרי. כשאנחנו באמת רוכשים את הראייה הרוחנית הזאת, אנחנו מתחילים לראות מאחורי כל המילים שקראנו תמונה שונה לחלוטין: כוחות, קשרים, יחסים, תכונות, איכויות, בצורה פשוטה באופן טבעי.

זה לגמרי אינו קשור למה שראינו קודם לכן. הצורה הקודמת פשוט נעלמת ואנחנו עוברים למסך יותר פנימי, שם נמצאים כבר כל התחושות והרגשות וההבנות שלנו, החיים שלנו. לזה עלינו להשתוקק ולשאוף. כלומר אני מחכה, שהאור, הכוח, שאותו אני מקבל בזמן הקריאה בספר הזוהר, ייקח אותי וימשוך אותי קצת יותר פנימה, למסך היותר פנימי, וכך כל פעם יותר ויותר עמוק.

אם אני עובר ממסך למסך, אני כבר מתחיל לחיות מעליו! שם נמצאים הרגשות והשׂכל שלי, זה הופך לחיים שלי! כל המילים רוכשות משמעות שונה לחלוטין. למרות שהיה נדמה לי שהבנתי אותן בזמן קריאתן, וקישרתי אותן לכל מיני חפצים ופעולות של העולם הזה. אך כאשר אני עובר למסך פנימי יותר, אני רואה שכל זה סימל דברים שונים לגמרי, יותר פנימיים – דהיינו התכונות הפנימיות שלי.

עלינו לצפות מספר הזוהר, שבאופן כזה בדיוק הוא ישנה אותנו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 13.04.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
האופן שבו יש לקרוא את ספר ה"זוהר"
מצידו השני של המסך
כשעוברים משפה לשפה

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/6x4b6

One comment

  1. עב) דוד המלך אמר, יהיו לרצון אמרי פי, דברים מפורשים, והגיון לבי, דברים סתומים, שאין אדם יכול לפרשם בפיו. זה הוא הגיון, שהוא בלב, שאינו יכול לפרשו.עג) ועל כן צריך להיות דבר, שמפורש בפה, דהיינו, אמרי פי. ודבר שהוא תלוי בלב ואינו מפורש בפה, דהיינו, הגיון לבי. כי הכל סוד. אחד הוא כנגד המדרגה התחתונה, הנוקבא. ואחד כנגד המדרגה העליונה, בינה. דבר המפורש בפה כנגד המדרגה התחתונה, הצריכה להתפרש, עלמא דאתגליא. דבר ההוא התלוי בלב, הוא כנגד מדרגה יותר פנימית, בינה, עלמא דאתכסיא. והכל כאחד, ששניהם צריכים. וע"כ אמר, יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך.

    ספר הזוהר

    פרשת וישלח

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest