דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חכמת הקבלה, מוסר ואתיקה

חכמת הקבלה, מוסר ואתיקה

שאלה: מה על האדם לעשות בזמן שרגש של שנאה משתלט עליו, אם הוא עדיין לא מקובל? האם עליו להיאבק ברגש הזה?

תשובתי: איך אתה יכול להיאבק בשנאה, אם אין לך את התכונה ההפוכה והמנוגדת לה? אפשר להיאבק בשנאה רק אם אתה מפתח בקבוצה את התכונה ההפוכה והמנוגדת לה, בכך שאתה מושך דרך החברים את המאור המחזיר למוטב. האור מעניק לך את הכוח החיובי, הוא מאזן את הכוח השלילי, ובין שני הכוחות האלה "המנוע" שלך, הנשמה שלך מתחילה להתפתח. כך זה עובד.

שאלה: כלומר, אתה נגד שיטות גשמיות שבהן יש איסורים, ושיטות אחרות המשתמשות במוסר?

תשובתי: כל מה שהומצא על פני האדמה על ידי פילוסופים למיניהם, תיאוריות, שיטות, קיים רק כדי לרכך במידה מסוימת את האגו, ליָפּות אותו, להסתיר אותו. זה רק מרחיק אותנו מהתיקון של האגו ומשימוש נכון בו. בימינו, דלוּת וחוסר יציבות של שיטות מסוג זה, מתגלה באופן מלא ואנחנו רואים את הכשלון של ניסיונות כאלה.

בני אדם ניסו איך שהוא לפתור זאת בכך שעסקו ברצינות בכל מיני שיטות לימוד, מיסטיקות וכדומה. אבל היום הם דוחים אותן ועוברים לסמים. האגו גדל עד כדי כך, שהוא מדכא את החיים, והאמצעי הפשוט ביותר להרגעתו, הם סמים.

הערה: אבל ללא נורמות של התנהגות, אף חברה היום לא יכולה להתקיים. כולם היו הורגים זה את זה.

תשובתי: כך זה אכן קורה בהדרגה, בני אדם מוכנים להרוג זה את זה. על אלו נורמות התנהגות אפשר לדבר, אם בחברה לא קיים חינוך נכון, לכן הכול בנוי על פחד. אפשר לראות מה קורה עם הילדים בבתי הספר, על מה הכול מושתת אצלם? רק על פחד מעונש. יכול להיות, שעוד מעט זה יהיה על שכר, אבל לא על הבנה של התנהגות נכונה זו או אחרת.

המערכת שלנו הפסיקה לעבוד, מפני שהאגו גדל מאוד. הוא גדל כל הזמן, ולכן לא נשאר לנו דבר לעשות, אלא להשתמש בשיטות התואמות וזה אפשרי רק על ידי איזון האגו בעזרת הכוח החיובי. האגו גדל עד כדי כך שאנחנו לא יכולים לרכך אותו או להסתיר את הכוח השלילי שלו מאחורי מנהגים או נימוסים טובים, בשום דרך. מוסר, אתיקה, מפסיקים לעבוד היום, כי האגו גדל יותר מהם. כך נותר לנו לעשות דבר אחד, להוציא החוצה את הכוח הנגדי ולהשתמש בו. בכך עוסקת רק חכמת הקבלה.

אבל, עלינו עוד ללמוד להשתמש בחכמת הקבלה. אנחנו הראשונים שמנסים לעשות זאת. עדיין איננו יודעים להשתמש בה ולהתאימה לכל שכבות האוכלוסייה בכל התפתחות, בכל תרבות. בינתיים, אנחנו בעצמנו רק מתחילים להשתמש בה. לכן, אנחנו לא יכולים לומר שהכול כבר נעשה והסתיים אבל לפחות, נוצרו מסגרות התחלתיות להתעלוּת מעל לאגו, ואנחנו כל הזמן מרחיבים את העבודה המעשית.

אנחנו לא משמידים את האגו, כפי שזה נעשה בשיטות אחרות, אנחנו לא מקטינים אותו כמו בתרבויות המזרח שבהן אומרים תנשום פחות, תחשוב פחות וכולי. בשום אופן לא! אנחנו מתקדמים לקראת שימוש נכון בו.

מתוך שיעור וירטואלי, 6.08.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest