דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / חכמת הקבלה וסופיזם הם שורשים של לימוד אחד

חכמת הקבלה וסופיזם הם שורשים של לימוד אחד

שאלה: האם אתה מעוניין בכך, שמישהו יסייע להיוולדות מחדש של הסופיזם? הרי זו גם קבלה, רק איסלמית. היא מובנת יותר, מפני שהיא מיועדת למסה גדולה יותר של בני אדם? אם באופן כלשהו הסופיזם ייוולד מחדש, האם שני הזרמים הללו יוכלו להתקיים בו-זמנית, מבלי ליצור עימות?

תשובתי: ראשית, הסופיזם וחכמת הקבלה אף פעם לא היו מנוגדים זה לזה. לא יכול להיות ביניהם עימות. שנית, כמו הסופיזם, כך גם חכמת הקבלה נמצאים בנידוי, מפני ששתי שיטות הלימוד שנואים על פעילים דתיים גם אלה שבאסלם וגם אלה שביהדות.

דבר שלישי, בינתיים לא יכול להיות קשר בין הסופיזם לחכמת הקבלה, מפני שהם זקוקים להיוולדות מחודשת. צריך להפיח חיים בשניהם. הסופיזם נמצא בגלות.

בעבר נפגשתי עם סופים בחו"ל: בהולנד, באנגליה, באמריקה. הם נאלצו להימלט מאיראן ומעירק. אבל אלה היו אנשים מבוגרים או זקנים. אינני חושב שהם נמצאים עכשיו בעולם שלנו. ולמעשה, לא היו להם תלמידים. אבל אני מקווה מאוד, שכמו שביהדות חכמת הקבלה נולדת מחדש, כך גם הסופיזם ייוולד מחדש באסלאם ויתפשט בכל העולם. אלה שיהיו מעוניינים בסופיזם, יתחילו לעסוק בו. אלה שיהיו מעוניינים בחכמת הקבלה, יתחילו לעסוק בה. לא חשוב! העיקר, שהאדם יעבוד על עצמו וישפר את עצמו.

למעשה, גם הסופיזם וגם חכמת הקבלה מדברים על אותו הדבר. גם סופיזם וגם חכמת הקבלה מוצאם מאברהם. רק הוא העביר את הסופיזם כלימוד רוחני לבנו הבכור, ישמעאל, ואילו את חכמת הקבלה לבנו השני, יצחק. אבל למעשה אלה שתי שיטות שקשורות בשורשן. אין בהן סתירות. העיקר, שהן יתפתחו ויתפשטו. עם זאת לא הייתי מייעץ לערבב ביניהן. תנו להן לגדול. ואחר כך תתחילו לחשוב ולהבין, האם ההצלבה מתאימה להן ואיזו.

מתוך שיעור וירטואלי, 9.12.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest