דף הבית / קבלה ומדע / חכמת הקבלה, המדע הריאלי ביותר מכל המדעים

חכמת הקבלה, המדע הריאלי ביותר מכל המדעים

שאלה: מדוע אתה קורא לחכמת הקבלה מדע, ולא דוקטרינה?

תשובתי: המקובלים עצמם, והאנשים שניסו להבין אותה כותבים על חכמת הקבלה שהיא מדע. חכמת הקבלה עונה על כל הקריטריונים, שעל פיהם אנחנו מגדירים את המדע, ולא דוקטרינה.

דוקטרינה אינה יכולה להישען על עובדות, היא מהווה סינתזה של מחשבות והשערות שהאדם רוכש דרך ניסיון חייו. אבל היא בשום אופן לא עובדה ולא תיעוד ברור ומדויק, על פי הכלל "אין לדיין אלא מה שעיניו רואות״, צופות ומודדות בעולמנו, באותה מידה שבה משהו מתגלה לו.

מקובל, הוא אדם שפיתח בתוכו חושים נוספים, ובעזרתם הוא חוקר את הטבע הסובב אותנו, רק יותר לעומק, מאשר אחרים. הוא חוקר את שכבת הטבע שבה נמצאים כוחות ההנהגה, התוכנית ונתוני ההנהגה של עולמנו, ועבורו זוהי המציאות. הוא משיג אותה בצורה מדויקת לחלוטין, רושם ובונה אותה. העולם שבו הוא נמצא, לא פחות ריאלי עבורו, מאשר עולמנו. לכן הוא מכנה את מחקריו של העולם העליון, כמחקרים מדעיים, ואת עצמו, כחוקר.

יתרה מזאת, המקובלים טוענים שחכמת הקבלה עונה לדרישות והגדרות המדע, יותר מאשר כל יתר המדעים, מפני שהיא חוקרת את הטבע בצורתו האמתית, מחוץ להשפעתנו על הטבע, ולא במסגרות הצרות, המתקבלות בטווח האגו שלנו, שמושפע מההבנות והרגשות שלנו. כעת אנו תופסים את העולם, רק על ידי חמשת החושים שלנו או בעזרת מכשירים שמרחיבים מעט את טווח הקליטה שלהם. ואילו המקובלים תופסים את הטבע בצורתו המוחלטת, מפני שהם מפתחים בתוכם אפשרויות כמו יציאה מעצמם. בכך שהם עולים מעל האגו שלהם, שמעוות את היכולת של הבנת הטבע מתוך הרגש והשכל האגואיסטי, הם הופכים לחוקרים/מדענים אמיתיים, שעולים על המדענים של העולם שלנו.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 17.1.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest