דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חכמת ההכרה העצמית

חכמת ההכרה העצמית

laitman_2009-07-21_0191_us-70.jpg

חכמת הקבלה היא מדע אודות המציאות. "אדם" הוא יצור כזה, שמשתוקק להבין מדוע הוא קיים ולשם מה, וכיצד הוא יכול להגיע אל האמת! הוא חייב לגלות כאלה מושגים כמו: "אמת", "עוּבדוֹת", "מטרה", "השגת המטרה". כך הוא בנוי, כזה מילוי הוא דורש.

הדרישה הגדולה ביותר של האדם היא לגלות מי הוא. כמו שנאמר: "מבשרי אחזה א-לוה". הרי כדי לגלות מי אני, עליי לגלות מיהו הבורא. הדרישה הזאת מחייבת אותי לחפש.

כל חכמת הקבלה מוקדשת ללימוד וחקר האדם. הרי חוץ ממנו, לא קיים שום דבר. כל המציאות נמצאת בתוך האדם, והכול מתרחש רק בתוכו. אינני רואה בעולם הזה שום דבר חוץ מעצמי. כל מה שקורה מסביב, זה אני, התמונות שבתוכי. אני לי שמץ של מושג על מה שקורה בחוץ.

כלומר, זוהי חקירה עצמית, הכרה עצמית, השגה עצמית. וכל שאר הספרים כותבים על אשליות כלשהן, כאילו שקיימת מסביבנו איזושהי מציאות חיצונית. לכן כל הספרים, חוץ מספרי הקודש, הם שקר מוחלט שהומצא על ידי האדם, פרי דמיונו.

איננו מבינים עד כמה הספרים האלה מיוחדים. חוץ מהם אין לנו שום אחיזה בַאמת. ללא ספרי הקודש היינו קיימים בעולם הזה כמו חרקים קטנים, שחיים את הזמן שהוקצה להם לצורך הקיום. רק בעזרת הספרים האלה אנחנו יכולים בהדרגה לפתח את עצמנו ולהתחיל לבדוק, למדוד, להשיג: "מי אני ומה אני".

כך אנחנו מגלים שאנחנו כוללים בתוכנו עלמות, פרצופים, ספירות שלמות, המון חלקים שנדמים לנו כזרים, ובסופו של דבר מתגלים כחלקים של הנשמה שלנו. זה הרצון שלך שמתחלק לטבע הדומם, הצומח, החי ובני האדם. ובמדרגה הרביעית האחרונה, אנחנו צריכים להרכיב את כל החלקים האלה יחד, כדי להשיג את הכוונה "על מנת להשפיע", שדרושה לבחינה הרביעית והאחרונה הזאת של הבריאה.

כשאני מקבל את כוונת ההשפעה הזאת על כל חלקי הבריאה, אני סוף סוף מגלה מי אני, משיג ומכיר את עצמי. ואין יותר מה ללמוד ולחקור במציאות.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 02.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הדרך אל ההכרה העצמית
המעבדה שבתוכי
המדע הפנימי ביותר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest