דף הבית / משבר עולמי / חיפושׂ אחר תרבות הגיונית

חיפושׂ אחר תרבות הגיונית

rav_2008-11-07_blackpool_lesson_19_w-70.jpg

דעתו של ג.ה. פופוב: ד"ר לענייני כלכלה, נשׂיא "התאחדות הכלכלנים הבינלאומי", יועץ ראשי של הארגון הכלכלי והסוציאלי של האומות המאוחדות, מחבר הכתבים: "הבעיות של תיאורית הניהול", "ניהול יעיל":

דרוש דגם של תרבות שמבזבזת מעט אנרגיה, חברה עם ערבויות סוציאליות, הדוחה תחרותיות, שמתגברת על ניגודים גזעיים, מיניים, לאומיים ואישיים, עם כיוון והתמצאות להתפתחות רוחנית.

ההתפתחות של התרבות המודרנית על בסיס הייצור וצריכת האנרגיה ההולכים וגדלים לא חכמה. אם הטענות של האוכלוסייה הענייה של כדור הארץ להטבת רמת החיים לא יסופקו על ידי גידול בייצור האנרגיה, אז המשבר הסוציאלי הוא בלתי נמנע. האם אפשרית תרבות, שלא סתם חוסכת אנרגיה, אלא עוסקת במציאת עיקרון חלופי לבזבוז אנרגיה רב?

תגובתי: שוב הכל נתקל באגואיזם קצר רואי של ראשי ממשלות. אין ביכולתם להכיר בנחיצות של להגיע להסכם על שינוי קיצוני של כיוון החברה מצריכה, לאספקה חומרית של כולם במה שנחוץ, ומילוי הרצונות ברוחניות.

בהתאם לחכמת הקבלה, כל מה שקיים מורכב מרצון/כלי ומילוי/אור. ובכך שמושכים את האור עצמו במקום החלופות שלו כגון מילוי יתר של מזון, מין, עושר ושליטה, אנחנו נקבל הרגשה מלאה של מילוי נצחי עליון.

ידיעות קודמות בנושא:
א.אורסול, ט.אורסול עתיד "יציב" ומודל מדעי חדש
לא על הלחם לבדו…
פיצוי רוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest