דף הבית / חינוך, ילדים / חינוך של אדם

חינוך של אדם

חינוך של אדם
שאלה: המשבר במערכת החינוך מחריף. מה אתה חושב על חינוך הילדים בבית? אולי כדאי לחזור לחנך את הילדים בבית כפי שזה היה נהוג בעבר?

תשובה: בואו נכין ביחד כמה שיותר חומרים עבור ילדינו, ניצור משחקים, סרטים, אשר יתנו להם דוגמא טובה. נספק להם אפשרות אחרי בית הספר לבלות זמן במרכז שלנו, שם יוכלו לקבל דוגמאות טובות והערכה מהמבוגרים על כך שהם עוסקים בדבר חשוב. זה לא לימוד כמו בבית הספר, אלא זה חינוך של האדם.

לפוסט קודם בנושא: שיעורי קבלה לילדים

2 comments

  1. דיברי הרב משיעור בוקר 15.4

    בחיים הרוחניים הכל קובע הגילוי. ההבדל הוא בהכל,כמו שעכשיו בכל מחשבה ובכל רצון ובכל פעולה מה שאני עושה,אני חושב שזה אני ,ושאין כאן עוד מישהו, או סביבה הגבלות,זה וודאי, אבל בסופו של דבר,אני הפועל. מה שמיתגלה אחר המחסום, הבורא הוא הפועל,ואני רוצה להידמות לו,להישתתף עימו,להידבק אליו בפעולות האלה, לילמוד מימנו איך עושים זאת, כמו ילד החכם הטוב לומד מהאבא. כל החינוך הוא אנחנו אומרים מדוגמאות. למה? כי זה בעצם הדוגמא מה שקורה בחינוך הרוחני,שאח"פ דעליון מראה את עצמו לתחתון,ותחתון לומד מאח"פ דעליון איך הוא צריך ליהיות,כך לומדים. לכן כל מדרגה עליונה היא נימצאת בתוך מדרגה התחתונה,והעליון נותן דוגמא.והתחתון, אמנם שהדוגמא הזאת היא כאילו קשה,מנוגדת לו, אבל הוא עושה מאמצים שהוא מסכים לזה. אז הוא מבקש מעליון ,תן לי כוח לזה. מקבל מאח"פ דעליון לא רק דוגמא, אלא גם כן כוח איך לעשות, ודוגמא איך לבצע בדיוק את הפעולה,את סידרת הפעולות אולי, ואז הוא מבצע. הכל מאח"פ דעליון. אז אח"פ דעליון שמגלים שהוא נימצא בתוכי,וקובע בעצם כל מה שיכול ליקרות לי ,זה ההבדל בין העולם הזה לעולם הרוחני. זה גילוי הבורא.

  2. אישה עם חיסרון

    שלום רב

    האם ישנה אפשרות לבקר עם הילדים במרכז שלכם \שלנו כמו שכתבת ?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest