דף הבית / חינוך, ילדים / חינוך על ידי האור

חינוך על ידי האור

שאלה: האם אפשר להעביר חינוך מחדש על ידי האור העליון על בני האדם שאין להם רצון לרוחניות ולא רוצים באיחוד?

תשובתי: לא. אבל כאשר תתחילו לקלוט את זה בקבוצה שלכם, אז מהמאמצים שלכם הם יקבלו השפעה של האור המקיף וירצו גם להשתנות. לא בעצמם,  אלא בלית ברירה, בהשפעת האור.

שאלה: בעולם ישנן שיטות חינוכיות רבות, אבל אף אחד לא יודע מה זה חינוך על ידי האור. מה השוני השורשי שלו ממערכות חינוך אחרות?

תשובתי: נכון, בעולם יש שיטות חינוך רבות, חילוניות, דתיות, בחלקים שונים בעולם, בחברות שונות, בתרבויות שונות. שיטת החינוך של חכמת הקבלה מיוחדת בכך שהיא מושכת את האור העליון. כאן למעשה אין מורים, ישנה רק אפשרות ללכת בעקבות הכללים שמתוארים בספרי הקבלה.  הם לא רבים, יש כעשרה כללים פחות או יותר, אבל אם תשתדלו לשמור ולקיים אותם, אז תעוררו ותזמינו על עצמכם השפעה מדויקת וברורה של האור העליון והוא יתחיל לשנות אתכם. אז תתחילו להרגיש את השינויים הללו, מה גם שיכול להיות  לא בכיוון הטוב מפני שעבורכם, כאגואיסטים שחיים במערכת מסוימת של קשרים אגואיסטיים במשפחה, בחברה, ובכלל, פתאום ייראה שיש בעיות, צרות, בירורים.

בשלב זה מופיעה בעיה בין בני האדם, אולם בהדרגה הם מתחילים להבין שהם מקבלים חינוך בהשפעת האור. הוא מבליט בהם אנטגוניזם וניגודים, שעל פניהם עליהם כל הזמן להתעלות ולבנות גשרים של קשר. זה נקרא "על כל פשעים תכסה אהבה". באופן כזה הם בונים את הקומה השנייה ביחסים ההדדיים ביניהם.

בפער בין הקומה האגואיסטית (התחתונה) לקומה האלטרואיסטית (העליונה) הם מגלים פער פוטנציאלי שבו, בסופו של דבר, הם יתחילו להרגיש את הכוח העליון.

שאלה: האם אפשר לומר שאדם שקיבל "מנה" של אור, יוצר אנטגוניזם כלפי בני אדם אחרים?

תשובתי: כן. מאוד מדויק ומובע באופן בהיר וחזק, אבל האדם לא מתקן זאת, לא מסלק, לא מבטל, אלא בונה מעל האגו יחסים הדדיים נכונים.

נניח, יש אדם שלא מוצא חן בעיניי, איני יכול לדבר איתו ואפילו לא להסתכל עליו. על פני הסלידה שלי כלפיו עליי לבנות גשרון של קשר, מבלי לסלק את האנטגוניזם. בסופו של דבר בהפרש הפוטנציאלים בין ההרגשות שלי למה שבניתי, מופיע מרחב שבתוכו מתגלה הבורא.

שאלה: ואם אני לא מרגיש כזה אנטגוניזם האם זה אומר שלא קיבלתי אור?

תשובתי: זה אומר, שעדיין לא עבדת על עצמך.

מתוך שיעור וירטואלי, 29.04.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest