דף הבית / כללי / חינוך מחדש של האדם בימי קדם

חינוך מחדש של האדם בימי קדם

שאלה: היכן התרחש בזמני המקובלים חינוך מחדש של האדם, שביצע עבירה, בבית הסוהר?

תשובתי: על פי חכמת הקבלה והתורה לא היו בתי סוהר. חל איסור לשלול מאדם את החופש שלו, הנובע ממערכת ההנהגה העליונה, כאשר כל אחד מאיתנו הוא פשוט מנוהל!

אם תפתח את ספר התורה, אז תראה, שבית הסוהר היחיד שהיה קיים היה אצל פרעה. לשם זרקו אנשים והם ישבו שם כמה שהאדון רצה.

ואילו חכמת הקבלה אומרת שלכולם יש אדון אחד, ולפניו כולם זהים לחלוטין: גם פרעה וגם בני תמותה רגילים. לכן לא יתכן, שמישהו ישפוט מישהו אחר. כלומר, בימי קדם היו בעם שופטים שרשמו לכל אחד אלו תיקונים רוחניים בדיוק עליו לעשות, מפני שאדם היה מבצע טעויות מחוסר הבנה.

שאלה: בעבר היו ערי מקלט לפושעים?

תשובתי: ערי מקלט, זה משהו אחר. אם אדם ביצע פשע כזה שהיה צורך לבודד אותו מהחברה, עד שיכפר על פשעיו, אז היו שולחים אותו לעיר מקלט שבה הוא חי ועבד. וכעבור שש שנים היה יוצא משם. פרט לכך, על פי התורה, קיימת מצווה להחזיר את כל החובות בשנה השביעית. בשנת יובל הכול מתבטל וחוזר חזרה לידיים קודמות, למשל אדמה, בית וכדומה.

כלומר הכול מסודר בכזאת צורה, שהאדם לא ירגיש בחייו מקושר למשהו, חייב למישהו. זה היה יוצר אצלו באופן פסיכולוגי תפיסה שהכול זמני, הכול תלוי באוויר, אין שום דבר מוחלט: האדמה היא לא שלי, הבית הוא לא שלי וכולי. אין התקשרות לחומריות. הכול תלוי רק איך בכל רגע הוא יקבע את זה בינו לבין הכוח העליון.

מתוך שיעור וירטואלי, 19.08.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest