דף הבית / חינוך, ילדים / חינוך חדש לכולם

חינוך חדש לכולם

כנס WE! העולמי בניו-ג'רזי, שיעור מס' 6

שאלה: מהן התוכניות שלנו ביחס לחינוך הילדים הפלסטינים?

תשובתי: לומדים איתנו חברים ממדינות ערב ומאזורים מוסלמיים אחרים. אינני רואה שום הבדל בין התלמידים האלה לבין כל השאר. יש לנו תלמידים מהרשות הפלסטינית, מאירן, ובזמן השיעור מגיעות שאלות מאנשים בסוריה וממקומות אחרים. אחת הפגישות הבינלאומיות בנושא החינוך במסגרת יונסק"ו, אורגנה על ידי הנסיך הסעודי, ואנחנו קיבלנו ממנו הזמנה אישית.

החינוך מהווה בעיה עולמית, ודרכו אנחנו יכולים ליצור קשרים מעל למדינות והבדלים. כמובן, יש כאן את בעיית הדת, וזהו המקור לפירוד העמוק בין בני האדם, עד שלא נקבע, לפי דברי בעל הסולם, דת אחת ויחידה בעולם, דת של אהבה והשפעה.

במאמרו "מהות הדת ומטרתה" בעל הסולם כותב, שאין דת אחרת, חוץ מהאהבה. כל השאר, אלה מנהגים שמקובלים על בני האדם. נקווה שהמשברים מצד אחד, וההפצה שלנו מהצד השני, יחייבו את העולם להבין שחייבים להתעלות מעל להבדלים.

החינוך שאותו אנחנו מפתחים, הוא משותף עבור כולם, אין בו איזושהי ייחודיות. לכן אני חושב, שברגע שאחינו הערבים ירצו לקבלו, יהיו מוכנים אליו, לא יהיה כל עיכוב מצד השיטה. אנחנו כותבים אותה כבר עכשיו גם בשפה הערבית.

מעבר לכך, בקרב הערבים, עוד מימי אברהם, קיים זרם שנקרא סופיזם. נפגשתי לא אחת עם הנציגים שלהם בעולם. מובן מאליו שהם מבינים על מה אנחנו מדברים, וניתן לשתף איתם פעולה בהפצת שיטת החינוך החדשה.

הבעיה מצויה בכך שמעגלים קיצוניים של האסלאם אינם מכירים בהם: הסופים גורשו ממדינות ערב וחיים בארה"ב ובאנגליה. אני מקווה שהמצב הזה ישתנה, כי הרי הטבע בכל מקרה יגבר על הכול. אנחנו צריכים לעבור את השלבים האלה. בזוהר כתוב שההתפתחות תתרחש דווקא באופן כזה. ועוד מעט תקופת המעבר תסתיים, והאנושות תרגיש שהיא נמצאת בעולם גלובלי.

מתוך שיעור מס' 6 בכנס ניו-ג'רזי, 02.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חינוך: ניגשים אל האתגר
דרושה בדחיפות שיטת חינוך!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest