דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / חינוך העם לאהבה ולחיבור

חינוך העם לאהבה ולחיבור

שאלה: איך אני יכול להוכיח לעם ישראל שהוא יכול להתחבר? כי הוא שומע ומעריך זאת, אבל ברור לו שזה בלתי אפשרי. אני צריך להוכיח לו שהוא כן יכול להתחבר, זאת המטרה, שהוא יכול לעשות את המשימה הזאת.

תשובתי: קודם כל יש לנו הוכחה היסטורית, אנחנו עם ישראל, לכן אנחנו קיימים בניגוד לכל יתר העמים שכבר הפסיקו להתקיים מזמן. אנחנו קיימים מפני שיש לנו מטרה בהיסטוריה, יש לנו מקום, יש לנו תפקיד ואנחנו חייבים למלא אותו, ליישם אותו.

שאלה: זה היה כבר בעבר?

תשובתי: לא, זה בעתיד. התפקיד שלנו כלפי אומות העולם הוא בעתיד ולא בעבר. בעבר לא קיימנו שום התחייבות כלפי העולם.

שאלה: אבל אתה אומר שבעבר היינו פעם מחוברים?

תשובתי: פעם היינו מחוברים כלפינו ואז נשברנו, נכנסנו בין אומות העולם, ואז שוב התחלנו להתחבר כאן בארץ ישראל. אבל זה לא מספיק, אנחנו צריכים להגיע כאן לחיבור אמיתי, רוחני. זאת אומרת, אנחנו צריכים להיות באהבה בין בני האדם, בחיבור, בהשלמה, וגם להראות דוגמה לכל העולם. זה נקרא להיות אור לגויים.

צריכים לעכל את הדברים האלה, הם לא ברורים ולא מתאימים, אבל זה כך. כל עוד לא נקבל זאת על עצמנו, יהיה לנו רע, האנטישמיות והשנאה תגדל מלמטה, והלחצים וכל מיני תהליכים גורליים ולא נעימים יבואו מלמעלה. ואנחנו? אנחנו באמצע, יהיה לנו רע מאוד, נרגיש כמו במלחציים.

שאלה: מה עלינו לעשות קודם?

תשובתי: קודם כל חינוך עם ישראל לאהבה ולחיבור. עזוב אהבה, מספיק חיבור. יש אפשרות לקבל כוח שיחבר אותנו, הוא נקרא המאור המחזיר למוטב, ושיטת החיבור נקראת חכמת הקבלה. אחר כך ללמד את זה, ואפילו לא צריכים ללמד, אלא רק לתת דוגמה לאומות העולם והם כבר יסתדרו. זה נקרא להיות ממלכת כוהנים וגוי קדוש, להיות אור לגויים. ואז כל העולם, כל האנושות, גם אנחנו וגם אומות העולם יתחברו יחד. החיבור הזה נקרא בית המקדש השלישי. עלינו להפיץ ולחנך. להפיץ את החכמת הקבלה ובמיוחד את שיטת החינוך. את זה בעצם עושה הארגון שלנו, עלינו לעזור ולתת לזה עוד יותר תוקף.

מתוך התוכנית "מקובלים כותבים" – נתינה ככלי, 27.11.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest