דף הבית / חינוך, ילדים / חינוך המבוגרים הוא המפתח במאה ה-21

חינוך המבוגרים הוא המפתח במאה ה-21

הודעה (האגודה "ידע", "ZNANIE", רוסיה): המרכיב המרכזי בשרשרת של המשברים והאתגרים העומדים בפני האנושות על סף האלף השלישי, הוא המשבר של הסמכות. האיום הגלובלי של ימינו הוא, שהיכולת של האדם להסתגל לשינויים בעולם הסובב אותו, לא עומדת בקצב של השינויים האלה.

בעולם של היום, מאגרי הידע מתעדכנים בממוצע כל שש שנים. ההשכלה המסורתית הפורמלית הבסיסית שנרכשת בתחילת החיים, אינה מספיקה לעקוב אחר השינויים בעולם. היא לא יכולה באופן עקרוני לספק ידע לאדם לאורך כל חייו, וכן כישורים ותכונות הנדרשים לביצוע יעיל של תפקידים חברתיים.

הניסיון ההיסטורי מלמד, שההצלחה של כל מדינה להתגבר על מצבים קריטיים נקבעת על ידי הרגישות של התודעה החברתית של אזרחיה כלפי ההישגים של הציוויליזציה העולמית. רק זה יכול לספק תהליך שינויים אבולוציוני במדינה, תהליך שאינו אלים.

הכלי העיקרי להבטחת השינויים הדרושים בחיי הרוח, היא מערכת חינוך רציפה לאורך כל חייהם של האזרחים, וחינוך המבוגרים כחלק החשוב ביותר של תהליך זה.

חינוך המבוגרים מקבל מעמד של מוסד חברתי, שתפקידו לפתור בעיות מרכזיות של החברה המודרנית כגון בעיות כלכליות וחברתיות, בעיות של השכלה, בעיות במוסר ובחינוך. הממשלות חייבות לראות בחינוך המבוגרים עדיפות ראשונה במדיניות הממלכתית.

הערה: מעבר לכך שמערכת ההשכלה הינה הכרחית להסתגלות האדם כנגד אתגרי הטבע ובעיות החברה המודרנית, יש אפילו יותר צורך במערכת החינוך, כלומר, שינוי בגישה, בהבנה של השינויים הללו. במילים אחרות, שינוי התודעה האנושית, המודעות שאנחנו חיים בעולם חדש ושאיננו מבינים מה קורה סביבנו. מתרחשות בנו תופעות חדשות שדורשות את ההסתגלות שלנו. הטבע מחייב אותנו להשתנות ולא רק להבין מה קורה, אלא להשתנות בעצמנו.

ידיעות קודמות בנושא:
הבסיס לחינוך המבוגרים
על תפיסת העולם והבנת העולם
המיוחדות של המשבר הלאומי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest