דף הבית / חינוך, ילדים / חינוך האדם העתידי

חינוך האדם העתידי

שאלה: כיצד לחנך את הילד בצורה שתכין אותו טוב יותר לקליטת העולם הרוחני?

תשובתי: צריך רק לתת לילד את האפשרות לעבוד עם הכוח שנקרא כוח האהבה. את הכוח הזה מקבלים רק מהסביבה הנכונה ולא מאף מקום אחר. האדם אינו צריך דבר מעבר לזה.

העיקר זה לשים את הילד בסביבה הנכונה. אם הוא יקבל את ההרגשה מהי אהבה ושנאה כלפי הזולת, בעזרת החוש הזה הוא בעצמו יפתור לעצמו את כל הבעיות. הרגישות הזאת כלפי האהבה והשנאה לזולת היא שמגדירה את האדם שבנו.

ואז כל מה שהוא רואה ושומע עובר אצלו דרך אותה התפיסה, והוא יתחיל להתייחס נכון להכול. לא תצטרך להסביר לו שום דבר, לחייב אותו במשהו או להטיף לו מוסר. הדבר היחיד שצריך זה סביבה שכל הזמן תמשוך אותו ליחסים של עימות או של אהבה, וכל זה למען המטרה הרוחנית. כלומר, החברה הזאת צריכה להתנהל בידי מחנכים נכונים, מקובלים.

יותר מזה הילד אינו צריך לדעת דבר. לא צריך שום חכמות למיניהן, לא צריך לדעת כמה מלאכים יש שם בשמיים. יש לתת לו רק את הרגשת הזולת. בכך נפתור את כל הבעיות. הוא יתחיל לראות את המציאות האמיתית. הרי רק כך היא מתגלה. הוא יתחיל לראות שכל בני האדם קשורים זה לזה, ואלו יחסים קיימים ביניהם.

לא מדובר כאן על יחסים פסיכולוגיים למיניהם. הוא יגלה את הכוח העליון שנסתר בפנים, את תוכנית הבריאה, שלפיה כולנו קשורים יחד.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהותה של חכמת הקבלה", 09.02.2001

ידיעות קודמות בנושא:
זהירות, ילדים!
קשורים ברשת אחת
לחנך בטוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest