דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד הופכים את השנאה לאהבה

כיצד הופכים את השנאה לאהבה

שאלה: אם כל מה שקיים בעולם הזה הוא העתקה של העולם הרוחני המבוסס על אהבה, כיצד יכול להתקיים רצח בעולם שלנו?

תשובתי: הכול מגיע אלינו מעולם אין-סוף, מהמצב הקבוע והשלם, הדבקות המלאה בבורא. אך בבריאה, כל השורשים השלמים האלה מתגלים בהתאם לחוסר השלמות שלה ומראים לנו עד כמה איננו תואמים לשלמות העליונה.

בעולם העליון פועלת תוכנית שמסייעת לך לגלות את עצמך ולהבין מה עליך להשלים כדי לעלות לשורש. בשורש הכול מתרחש בצורה הטהורה, המתוקנת והשלמה ביותר. אך בעולם שלנו, בגלל הפער בין המדרגות, זה מתגלה בצורה ההפוכה.

אנחנו מגלים את הפעולה הרוחנית, אך רואים כמה היא אינה רוחנית, לפי המידה שבה אנחנו בעצמנו איננו תואמים למדרגה העליונה. זה נקרא "כל הפוסל, במומו פוסל". אני רואה או מבצע פעולות רעות היות ואני בעצמי רע. אם אתקן את עצמי, אראה שהפעולות האלה טובות: "איך זה שראיתי אתמול שאנשים הורגים זה את זה?! היום אני רואה שהם נותנים מתנות זה לזה!" בשורש, הפעולה לא השתנתה, אך אני השלמתי את עצמי עד השורש ולכן שיניתי את הראייה שלי. הייתי יכול לראות כיצד הורגים את הכוונה האגואיסטית בעולם הרוחני, ובמקום זה ראיתי כיצד מתבצע רצח אמיתי בעולם הגשמי.

העולם העליון והעולם התחתון מורכבים מאותם הפריטים בדיוק, רק שבעולם העליון יש ביניהם אהבה, ובתחתון – שנאה. בעולם התחתון הכול מתהפך! נשארים רק הפריטים, אך כל צורות הקשר ביניהם משתנות. הרי בעולם שלנו הקשרים שבורים לחלוטין ומפרידה בינינו השנאה, הדחייה, הזלזול באחרים, בעוד שבעולם העליון אנחנו קשורים ואוהבים זה את זה בצורה אינסופית.

כשם שאני ואתה קיימים בעולם הזה, כך גם בעולם העליון קיימים אני ואתה הרוחניים, רק ששם אנחנו מחוברים ואוהבים זה את זה, וכאן אנחנו מפורדים ושונאים. ההבדל בין העולמות הופך להבדל ביחסים ביני לבינך. השורשים העליונים קובעים שמשהו צריך להתרחש בינינו, אך מה יתרחש וכיצד – את זה אנחנו קובעים בעצמנו לפי מידת התיקון או חוסר התיקון שלנו: האם נשנא ונהרוג או נאהב ונחבק.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, "מהותה של חכמת הקבלה", 09.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אנחנו בעצמנו הורסים לעצמנו את החיים…
קורבנות האגואיזם
מהענף אל השורש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest