דף הבית / חינוך, ילדים / חינוך או נאציזם?

חינוך או נאציזם?

שאלה: אצל דיקטטורים שמגיעים לשלטון, כמו היטלר, לבטח ישנה תחושה שהם הולכים כמו מחנכים, כדי להציל את החברה.

תשובתי: היטלר לא היה דיקטטור. הוא עלה לשלטון בבחירות דמוקרטיות. העם בחר בו. לכן אי אפשר לומר שהוא כבש את השלטון בכוח, כמו שעשו את זה, נניח, ברוסיה או במדינות מסוימות אחרות. מה גם, שגרמניה זו לא מדינה שניתן היה לכבוש בעזרת כוח צבאי. זה נעשה בכוח השכנוע.

שאלה: כלומר, החכמים שצריכים לעלות עכשיו לשלטון, גם כן צריכים לשכנע את העם?

תשובתי: הם לא צריכים לשכנע, אלא לחנך את העם, לספר לאדם על משמעות החיים שלו.

לשכנע אפשר רק כאשר אתה פועל ברמה הבהמית, ודווקא את זה היטלר השיג: הוא לחץ על האינסטינקטים הבהמיים של העם הגרמני. את אותו הדבר אפשר לעשות עם כל עם אחר, כי בכל אחד מהם חיים האמונה והביטחון ש"אנחנו מיוחדים", ואת הנטייה הזאת לייחודיות אפשר להעלות עד לדרגת פאשיזם, נאציזם, כלומר ללכד בזה את העם ולכוון אותו נגד האחרים.

ואילו בחברה האינטגרלית – אותה התפיסה החדשה שאליה אנחנו הולכים, היא אחרת לגמרי – כלל האנושות, אינטגרליות מלאה, הידמות והשתוות לטבע כמו למערכת אחת, איזון בינינו לבין הטבע, כאשר כל אחד תופס את מקומו, כדי להעלות את האנושות, לעזור לכולם "לצאת מתוך עצמם". והיציאה הזאת מתוך עצמנו תורגש על ידי כל אחד כרכישה של שיטת קיום חדשה לחלוטין, כאשר האדם מתחיל להרגיש את החיים דווקא מחוץ לעצמו ולא בתוכו.

דווקא את זה יפיץ ויפרסם החכם, המנהיג של העולם החדש, ולכן זה לחלוטין נבדל ממה שעשו לפניו כל המנהיגים והדיקטטורים.

מתוך התוכנית "דרך הזמן", 18.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
התנגשות של שתי ציביליזציות
לפני הבחירה
השלב הבא בהתפתחות האנושות

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/0c1eb

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest