דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חיים נצחיים בתמורה לכיסא פשוט

חיים נצחיים בתמורה לכיסא פשוט

thumbs_ruki_pered_licom_100_wp.jpg

המשׂימה שלנו היא להוציא כל רצון שמתעורר בנו לדרך התיקון, כדי שיעבוד להשפעה לזולת. במקום להרגיש את הרצון כמקום קבלת תענוג לעצמי, אני אבחן את הרצון ואת התענוג שמורגש בתוכו, כאמצעי להעביר לאחֵר את התענוג והמילוי הזה.

הייתי יכול ליהנות ממנוחה, לשכב על כרית או לשבת על כיסא, אך האם אני יכול לתת אותם למישהו אחר וליהנות מזה? כלומר, במקום להפיק אנרגיית חיים מהרצון שלי ומהתענוג שבו, אני משתמש בו, כדי לתת חיים לאדם אחֵר. בפעולה כזאת, אני ארגיש חיים רוחניים במקום חיים גשמיים.

אני יכול ליהנות מזה שאני נח כשאני יושב על הכיסא. כלומר זה תענוג מחיבור עם הכיסא. אך אם אני אשתמש ברצון הזה לחיבור עם החבר ואתן לו את הכיסא הזה, אז ייצֵא, שבמקום להתחבר עם הכיסא אני מתחבר עם החבר!

את התענוג שרציתי לקבל כשהתחברתי עם הכיסא, אני מעביר עכשיו לפעולת השפעה. אני משתמש בתענוג הזה בתור אור. כי הרי כל תענוג זה אור, אפילו אותו התענוג שהייתי מקבל מהמנוחה על הכיסא. ואת התענוג הזה עצמו אני מעביר עכשיו לאחֵר.

מכאן נובע שאני הופך עבורו למקור של אור, ובפעולה הזאת אני דומה לבורא. וזה אומר, שאני מרגיש, שאני מבצע פעולת השפעה, רוכש תכונת השפעה. ובפעולה הזאת, שבה אני מרגיש דומה לבורא, מפני שרוצה להידמות לו, אני מרגיש את אור החסדים, כלומר מרגיש את עצמי כמו הבורא.

יכולתי להרגיש חיים, תענוג, מהמנוחה על הכיסא, מה שנקרא חיים בעולם הזה. אך בכך שאני מעביר את חיי העולם הזה לחבר, אני משׂיג חיים בעולם הבא.

מתוך שיעור על תלמוד עשר הספירות, 15.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
פאטה מורגנה
נוסחת האושר: 1=1+1
מה זאת אהבה והשפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest