דף הבית / משבר עולמי / חיים ללא מותרות מועילים לכולם

חיים ללא מותרות מועילים לכולם

photo_rav_gh70_223.jpg

שאלה: אם האדם ינסה ליישם עכשיו את העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך", הוא ירגיש את עצמו ככבשה בין זאבים. היכן הוא יכול למצוא שותפים, שיוכלו לתמוך בו?

תשובתי: למה שירגיש את עצמו ככבשה בין זאבים? אם אני פותח עסק ללא מטרת רווח, ומכסה את כל ההוצאות השוטפות כולל הוצאות לתשלום לעובדים, ומוותר על הכנסות נוספות שאין מהן שום תועלת לחיי היום יום, אז אני יכול להוריד את המחירים לרמה שאני קובע, ולהציע לקנות אצלי סחורה במחיר נמוך וזול בעשרות אחוזים מאשר אצל האחרים.

עסקים מסוג זה, שלא שמים לעצמם למטרה רווחים כלשהם, ימשיכו לשגשג. ואין זה נחשב להיות "כבשה בין זאבים". אני בעל העסק, חי חיים נורמאליים, ומקבל משכורת כמו שמקבלים גם הפועלים שלי.

אנחנו מכסים כל ההוצאות, כולל תוכנית פנסיה, ביטוח וכו', וחיים חיים נורמאליים. אנחנו יוצאים לחופשות ויש לנו את כל מה שחיוני לקיומנו, רק ללא מותרות, שאין לנו צורך בהן. בכך אנחנו מאפשרים לכל האחרים להשתוות איתנו, וזאת על חשבון הרווחים שלנו!

ידיעות קודמות בנושא:
אילו עסקים ישגשגו?
קריטריון חדש לכלכלנים !
ידיעות נוספות במדורים: משבר עולמי, דור אחרון

2 comments

  1. שלום רב , ידוע שזה לא מסוג השאלות הרגילות שיש בבלוג, אבל בחורה במצוקה, ביקשה שאשאל אותך בשבילה, היא צריכה שאלת רב, והיא מבינה שבבני ברוך הולכים לפי דרך האמת , האם אפשרי לאישה בהריון, בתחילת שלישי להפיל את העובר כאשר ההריון הוא מאדם שהוא שותה, לוקח סמים ומכה אותה , היא סובלת ושואלת האם מותר במצב שכזה לעשות הפלה ? ידוע שהאישה קודמת לעובר , אם יש סכנה לאם , האם מצב שכזה נחשב ? האם עובר אפילו שזה כבר חודש שלישי , האם הוא כן או לא נחשב אדם ?

  2. בבקשה רב יקר, אם אפשר איזשהי התייחסות בעניין, זה דחוף לה והיא סובלת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest