דף הבית / המשבר ופתרונו / חיים חדשים 671 – לאן?

חיים חדשים 671 – לאן?

לאן דוחף אותנו הטבע דרך בעיות האקלים והטרור המתפשטות בעולם, איך ננהג כחברה אם נתאחד תחת מטרה משותפת וכיצד ניתן להיעזר באגו לטובת חיבור ולא נגד הזולת? (ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי ויעל לשד-הראל)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "לאן?".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

חגיגות תחילת השנה האזרחית התחילו לקבל אופי פולחני: עץ אשוח, זיקוקים וכו'. ציון תחילת השנה נחשב בעיני האנשים כארוע בעל חשיבות גדולה, למרות שלא מדובר באמת בשום תרחיש של התחלה חדשה על פני כדור הארץ, אלא תהליך מתמשך שבו האנושות מתקדמת למצבים חדשים: שינויי אקלים המעמידים את הכדור שלנו במצב מסוכן מאוד – הגורמים לשינוי האקלים הם פנימיים יותר מכפי שאנו חושבים ואיננו מבינים את הסיבות למה שקורה: הטרור המתגבר וגורמים שונים שמטפחים ומעודדים תופעות מדאיגות כמו ארגון דאע"ש: הטכנולוגיה המתקדמת תפלוט לשוק המוני מובטלים ולא ברור מה יעלה בגורלם. יש תחושה  שכדור הארץ לא זקוק לכל כך הרבה אנשים כדי להמשיך להתקיים, מה שעלול להביא למלחמת עולם.

אחרי שחווינו את הסוציאליזם והקפיטליזם, האנושות מתחילה להבין שנדרש שילוב בין הגישות: בשוק העבודה, במסחר ובתעשייה נדרשת תחרות, בעוד שבמערכות היחסים בינינו במשפחה ובחברה בכלל, נדרש שוויון. נוכל להגיע לזאת רק בעזרת חינוך מיוחד כלל חברתי, וחכמת הקבלה מלמדת כיצד לעשות זאת.

תקוותי לשנה החדשה, שהאנושות תבין שאנו מוכרחים לתקן את הטבע שלנו, האנושי. לא חסר לנו כלום ברמה החומרית הודות לטכנולוגיה המפותחת, הבעיה היא רק ביחסים בינינו, שבגללם אנחנו גורמים לתופעות כמו דאע"ש ומאפשרים להן להתקיים. אנחנו לא מסוגלים היום להתאחד ולהגיב נכון לתופעות כאלה, ולכן חינוך כלל חברתי כאמור, הוא הפתרון שיעזור לנו להבין את העולם מולו אנו עומדים.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 670 – המוח החברתי
חיים חדשים 669 – מחווטים לחיבור?
חיים חדשים 668 – כסף וחיים טובים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest