דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החיים הם כמו רגע, או רגע הם כמו החיים

החיים הם כמו רגע, או רגע הם כמו החיים

כתוב: "עשה לך רב וקנה לך חבר". מדובר על אילו סוגי קשר אנחנו יכולים להגיע בינינו עצמנו ובינינו לבין הבורא. בקשר הזה תלוי התיקון שלנו מהשבירה. באותה המידה שאנחנו מתחברים ומדלגים מעל השבירה, מתקנים אותה, אז במידה הזאת, בכלים המתוקנים, בקשר ביניהם אנחנו מגלים את המציאות הרוחנית.

במציאות הגשמית אנחנו חיים בתוך הרצון שלנו עד שמממשים את ה"רשימות" הגשמיים בדרגת החי. וכאשר "רשימו" אחד ממצה את עצמו ומתחלף באחר, אנחנו מרגישים את זה כמוות שלנו. ולידה עם "רשימו" חדש נקרא "גלגול" חדש.

אבל את ה"רשימות" הרוחניים אנחנו יכולים כל הזמן לחדש, בכך שכל פעם מתקנים את הקשר בינינו. אם האדם מבין שהוא מסוגל לממש את ה"רשימות" הרוחניים האלה: לברר אותם ולתקנם, אז ב"רשימות" המתוקנים הוא מרגיש את רמת הקיום הבאה שלו, כלומר את החיים הרוחניים.

החיים הגשמיים ממומשים על ידי "רשימו" אחד מדרגת החי, וכאשר הוא ממומש במלואו, כלומר עובר בחינות של "עיבור", "יניקה" ו"מוחין", אז האדם מת. אבל בדרגת ה"מדבר" אנחנו יכולים לממש המון "רשימות", בכך שמחליפים אותם כל רגע ויכולים להרגיש בהם את ההתקדמות שלנו להשגת העולם הרוחני.

בניגוד לעולם הגשמי, שמורגש ב"רשימות" הגשמיים, העולם הרוחני מורגש ב"רשימו" הרוחני המתוקן, כלומר בקשר בינינו. יוצא, שאנחנו חיים בו זמנית בשני עולמות: בתוך "רשימו" גשמי, בהרגשת הגוף שלנו, וב"רשימו" רוחני מקולקל, בכך שמרגישים את הקשר המקולקל שבינינו.

ואם אנחנו מתקנים את הקשר הזה, אז ב"רשימו" המתוקן אנחנו מגלים את הדרגה הרוחנית: במקום עולם שבור מרגישים את העולם המתוקן. בהתאם לכך, אנחנו מרגישים רצונות מתוקנים חדשים, ובתוכם את האור שממלא אותם, בהתאם לדרגת התיקון שלהם.

לכן, הדבר היחיד שדרוש לנו זה לספק הכרחיות, קיום מינימאלי ל"רשימות" מדרגת החי, ועד כמה שרק אפשר להתקדם במהירות מרבית, בכך שמתקנים את ה"רשימות" בדרגת ה"מדבר".

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 23.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
או שאני אעסוק בבעיות, או שהבעיות תעסוקנה בי
כשהכול לטובה
החופש מהמוות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest