דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חיים בתענוג בלתי פוסק

חיים בתענוג בלתי פוסק

שאלה: בוא ננסה לתרגם מושגים שהושרשו בחברה ביחס לכסף לרמת חשיבה חדשה. למשל: "כסף מנהל את העולם".

תשובתי: הייתי אומר, שלא הכסף, אלא החיסרון, הרצון, הצריכה מנהלת את העולם. והכסף רק מכסה את הרצון ואפילו מבטל אותו בכך שממלא אותו. כי לאחר שאני ממלא את הרצון בעזרת הכסף, אין הרגשה טובה. אני שוב צריך לרצות משהו, שוב להשתוקק לזה.

במה התענוג הכי ממושך שלי? – בחיבור ואיחוד עם החברה. שם התענוג הוא לא רק ממושך, אלא גם בלתי פוסק, הוא רק הולך וגדל. זאת הייחודיות שישנה במילוי של הסביבה בהשוואה לכל שאר המילויים.

שאלה: עוד מושג אחד ישן: "כסף קונה הכול".

תשובתי: זה נכון. בעולם שלנו כסף קונה הכול חוץ מבריאות, מנאמנות ומסירות, ושליטה על מלאך המוות. כדי להעביר את המושג הזה לחשיבה חדשה, יהיה צורך לעלות לרמה אחרת של הסבר. אם במקום כסף, אני מכסה את הצרכים והחסרונות ביחס שלי, אז זוהי נאמנות ומסירות אמיתית.

הודות ליחסים חדשים מתפתחת אהבה, אותם הצרכים והמילויים שהיו מוסתרים על ידי כסף ושאף פעם לא היה להם מילוי. לצרכים האלה משתייכים נאמנות, אהבה וחרות ממלאך המוות.

שאלה: "כסף מעניק חופש, מאפשר להיות עצמאי".

תשובתי: אנחנו לא רוכשים עצמאות, בזה שיכולים למלא את החסרונות שלנו שכל הזמן משתנים. אני חופשי רק כאשר אני נמצא מעל לחסרונות ולא בתוכם. זה נקרא "כיסוי" נכון, "מסך".

אם אני בעל בנק וכל דבר שרק ארצה אני מכסה בכסף, אז אני לא חופשי, מפני שאני כל הזמן נמצא בפעולה הזאת: לכסות את הצרכים שלי בכסף. אבל אם אני אמצֵא מעל לחסרונות שלי כדי לא להרגיש אותם, אז גם אין לי צורך בכסף.

שאלה: אין לי צורך בכלום?

תשובתי: אם אני נמצא מעל הרצון לקבל, נניח בחברה, שבה כולם מחוברים יחד ומספקים זה לזה את כל מה שנחוץ, אז אני לא חי בחסרונות שלי, אלא בחסרונות של החברה. במקרה כזה אני לא מרגיש שחסר לי כסף כדי למלא את עצמי. אני ממלא את האחרים, והאחרים ממלאים אותי.

אם אנחנו חיים בכזאת צורה, אז אני לא מרגיש מחסור, מפני שאני נמצא מעליו. אני דואג לכולם וכולם דואגים לי, בזה אני מרגיש את עצמי חופשי. וכולם מרגישים את עצמם חופשיים, מפני שדואגים לכולם. אז אנחנו לא חיים תחת לחץ של חסרונות, ובאמת חופשיים.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 64, 02.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
כמה עולה קילו של הנאה? 
עוד מעט כל אחד ירצה כוכב לכת משלו  
הכסף הוא בסך הכול שווה ערך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest