דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חיים אין סופיים בין שתי שניות

חיים אין סופיים בין שתי שניות

laitman_2009-10_usa_0310_w.jpg

שאלה: מדוע המעבר בין שתי מדרגות הוא כל כך מסוכן, אם הבורא מנהל את כל הכוחות המנוגדים שפועלים בזמן הזה?

תשובתי: העבודה העיקרית שלנו מרוכזת דווקא במעבר בין המדרגות ולא במצב הקבוע. כאשר אני נמצא באיזו מדרגה, אז אני עובד רק כדי להתעמק במצבים האלה, להבין ולסדר אותם.

בעולם שלנו אנחנו חושבים, שהעיקר זה המצב שמושג ולא המעבר אליו. אך בעולם הרוחני, העיקר זה המעבר ולא המצב עצמו.

אנחנו נשארים במצב מסוים רק לאותו פרק זמן שדרוש לנו כדי לגלותו. זה יכול להימשך שנייה ואחר כך מגיע המעבר, שוב מצב של שנייה ושוב מעבר. לכן היה כזה מקובל שאמר לתלמידו, שהוא עבר 400 עליות וירידות בכמה דקות.

בעולם הרוחני אנחנו מרגישים מימד הפוך, שונה, שאליו אנחנו פורצים מתוך המסגרות של זמן, תנועה ומקום, דווקא על ידי זה שחודרים במרווח שבין השניות של העולם שלנו. בעולם שלנו השניות הולכות ישירות אחת אחרי השנייה. והרוחניות נמצאת ביניהן, מפני שהחיים הרוחניים מתרחשים דווקא במעבר ולא במצבים עצמם.

מצב סטטי הוא מצב מת, הוא לא קיים ברוחניות. הוא קיים רק כדי לסיים את המדרגה שכוללת בתוכה המון מעברים פנימיים משלה בתתי מדרגות. לכן, אדם שנמצא בעולם הרוחני, עובר כל הזמן שינויים ואין לו מנוחה.

המושגים הרוחניים לא קיימים בצירים שלנו של זמן, תנועה ומקום. מפני שבעולם שלנו אין הפסקות בין השניות, אין מרווחים לא בזמן ולא במקום. ואילו הרוחניות מסמלת שאתה מוצא הפסק בין שנייה אחת לשנייה הבאה וחודר לעומקו, בכך שנכנס למימד הרוחני.

מתוך אגרת י' של בעל הסולם, 17.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
העולם המתרחב
מסירות הנפש מעל לאהבה ולשנאה
רגע קט בין עבר לעתיד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest