דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "חייזרים" של העולם שלנו

"חייזרים" של העולם שלנו

שאלה: באחת מפרשות השבוע מדובר בעיקר על הר סיני והמצוות, אבל הפרשה נקראת על שמו של הגיבור, "יתרו". מדוע? כי הרי מדובר עליו רק בהתחלה, וזה לא הדבר העיקרי שבה?

תשובתי: זה רק נדמה כך. אנחנו לא יודעים מה חשוב בתורה ומה לא. היא מגלה הכול בצורה כזאת מותנית, שרק אדם שעוסק בעבודה עצמה כדי להיכנס לעולם הרוחני, מתחיל להבין על מה בעצם נאמר בספר ההוראות הזה. לכן קיימות ארבע רמות של הבנת התורה: פשוט, סיפורי, משלי ואמיתי.

"יתרו", זוהי מערכת גדולה של העולם הרוחני, שקושרת בעיקר את תכונת ההשפעה ותכונת הקבלה, ודווקא הודות לה האדם יכול להתחיל לעבוד בצורה נכונה עם הרצונות האגואיסטיים שלו.

תכונת "ישראל", זו תכונת ההשפעה, המופשטת מהעולם שלנו ולא קשורה לאגו. לכן מדברים על היהודים כמעט כמו על חייזרים: יש בהם משהו מיוחד שמבליט אותם מהמסה הכללית. קיים כזה מבט חשדני עליהם מצד שאר העמים. וזה באמת כך.

רואים את זה לפי היחס של היהודים כלפי העולם, כלפי החיים, לא לפי יחס אגואיסטי שטחי שנמצא על פני השטח, אלא אם חופרים עמוק יותר לתוכם. בכל זאת רואים בהם איזה יחס שונה, דעה שונה, תכונה שונה, התנהגות שונה, זהירות, לא מתוך פחד, אלא מתוך הבנה שהעולם הוא לא כל כך פשוט, כלומר מתוך תכונה של יחס מיוחד כלפי העולם, כלפי הגורל, כלפי ההיסטוריה, כלפי איזו מערכת חיצונית. בעולם שלנו זה נאצל בכל מיני תכונות רגילות, אבל נובע מזה, שבאנשים האלה מלכתחילה היה מושרש שורש רוחני, ניצוץ, מה שנקרא "נקודה שבלב", ולכן הם דואליים ולא אגואיסטיים בלבד, כי בתוך האגו שלהם נמצאת עוד "נקודה שבלב".

הנקודה הזאת יכולה להתבלט ולמשוך אחריה את כל האגו, ויכול להיות גם להיפך, האגו מושך אחריו את ה"נקודה שבלב". אנשים מהסוג הראשון גילמו את אותו ישראל, אותו העם, שהיה קיים לפני 2000 שנה מימי בבל ועד חורבן בית המקדש השני. אז הם חיו דווקא עם ה"נקודה שבלב" הזאת, היא הובילה אותם קדימה. הם תיקנו את האגו שלהם בהתאם להוראות של התורה.

ואחר כך באה הגלות, מצב שבו ה"נקודה שבלב" נמצאת בתוך האגו ומצייתת לו. ואז האגו מושך אותה. אבל, הודות לנקודה הזאת שבלב, האגו מרוויח. ולכן אנחנו רואים, שהיהודים שבעולם שלנו הם יותר אגואיסטיים, יותר מצליחים, יותר זריזים וכולי, כלומר שקועים בתוך האגו יותר מאשר כל שאר העמים.

אותן התכונות שניתנו להם לצורך העלייה, הם משתמשים בהן להעמקה לתוך האגו. הם מבינים בצורה טובה איך אפשר להשתמש באגו כדי למלא אותו. אבל זהו ערבוב הכרחי של תכונות הקבלה וההשפעה. ו"יתרו", זו אותה המערכת שעוזרת לכוון בצורה נכונה את האגו לעבודה הדרגתית על עצמו בעזרת ה"נקודה שבלב".

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 11.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
"חייזרים" מבבל העתיקה
עם "לא מהעולם הזה"
שיחה על פרשת השבוע יתרו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest