דף הבית / אהבה / זוגיות / חיזוק התא המשפחתי

חיזוק התא המשפחתי

שאלה: הרבה פעמים במשפחה נוצר כזה מצב, כאשר אחד מבני הזוג, נניח, האישה, אומרת: "אני לא יכולה יותר לסבול את בעלי, ממש בא לי להקיא ממנו". האם במקרה כזה, אנחנו בכל זאת צריכים להמליץ לזוג הזה להיכנס לשיטה האינטגרלית, כי זה הרי יהיה טוב יותר מאשר שהם יתגרשו?

תשובתי: שלב של אכזבה, זהו שלב טבעי שעובר על כל האנושות. לכן לא צריך לשים אליו לב. אם אנחנו נכוון עכשיו את בני הזוג המאוכזבים למטרה חדשה, אז הם בשקט ימשיכו את קיומם בשיתוף פעולה יותר נכון והדוק.

הם בכלל לא צריכים להיפרד. ברגע שכל אחד מבני הזוג יראה אחד בשני את מה שהוא ראה קודם, תועלת, אבל כבר תועלת רוחנית, אז ודאי שהברית הזאת תתחדש בעוצמה חדשה.

שאלה: איך צריך להסביר לאנשים שלא כדאי להם להיפרד?

תשובתי: אני בכלל לא הייתי אומר להם שאנחנו ממשיכים להתעקש על המשך הקיום של התא המשפחתי, אלא הייתי מציע לברר אחת ולתמיד, האם הם מתאימים זה לזה, האם כדאי להם להתגרש או שעדיין אפשר לבדוק, כדי ששניהם יבינו מה קורה ויפסיקו לְענות זה את זה, ואילו ההחלטה היא תמיד בידיהם. אנחנו רק מעבירים סדנה, שבה כל זה הופך להיות מובן.

כלומר, במקום שהם יריבו במשך חודשים רבים, תוך שעה הכול נהייה להם מובן, ולאחר הסדנה הם יוצאים יחד בשלום כבר עם מחשבות אחרות לגמרי, עם הַכְוונה אחרת, הם יותר לא מתכוונים להתגרש.

מתוך התוכנית "מבעד לזמן", 21.09.2013

דיעות קודמות בנושא:
מקום לבירור היחסים ההדדיים במשפחה
ואריאציות משפחתיות
ריקוד הרמוני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest