דף הבית / אהבה / זוגיות / חיבור חזק על בסיס אגו כפול

חיבור חזק על בסיס אגו כפול

שאלה: איזו הרגשה נוצרת אצל בני זוג כשהם נמצאים בתוך "השטח המשותף", זאת אומרת, כשבן הזוג מבין אותך, מרגיש אותך?

תשובה: "שטח משותף", זה אומר, הבנה הדדית מלאה בתוך הגבולות שלו. בדרך כלל שטח כזה נוצר ביחס כלפי הילדים. הדאגה המשותפת מחברת את בני הזוג, החשיבות שהם נותנים להם. אלה כאילו דברים חיצוניים, לא שלנו, אבל הם שייכים לנו. ואם אין ילדים אז יותר קשה למצוא נקודות חיבור משותפות.

צריך לחפש במה יש בינינו הסכמה, הבנה, משהו משותף, היכן אנחנו מסכימים, מבינים זה את זה ומתחברים, אף שבהתחלה הייתה לנו דעה שונה. אבל אנחנו התרגלנו לוויתורים כאלה בכזאת מידה שאנחנו לא יכולים בלעדיהם. אפילו אם היה אפשר לתקן את ההבדל בנינו, אנחנו לא רוצים בכך. אנחנו מרגישים בכל הניגודים האלה אפשרות לאיחוד מיוחד. אנחנו כבר מבינים שבלעדיהם לא יהיה איחוד.

כל ה"חספוסים" האלה עוזרים לנו לתקשר אחד עם השני. דווקא בזכות זה שאני מוותר ואשתי מוותרת, אנחנו מרגישים את הקשר בינינו. בלי וויתורים הדדיים לא יהיה קשר. אם מהתחלה היינו מסכימים בכל זה עם זה, אז לא היינו מרגישים את המגע, כאילו אנחנו אותו דבר. וכשאנחנו מוותרים זה לזה, אנחנו לא מבטלים את האגו שלנו אלא בונים מעליו קשר, כמו שנאמר "על כל פשעים תכסה אהבה". ולכן החיבור החזק הזה, הניגוד הפנימי בינינו נשמר, אבל דווקא מעליו צומחת אהבה יותר ויותר גבוהה.

"השטח המשותף", זה האגו הכפול המשותף שלנו, ודווקא בזכות זה הוא מקשר אותנו חזק ומאפשר להרגיש את החיבור שלנו. צריך כל הזמן לדאוג ל"שטח המשותף" הזה, לעורר אותו ולנסות להרחיבו כלפי כל סוגי הקשרים, מהגשמיים עד לרוחניים.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 40, 25.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
צעדים זה לקראת זה
השטח המשותף שבו נולדת המשפחה
טנגו משפחתי: כולם רוקדים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest