חטא ותיקונו

"כל הנשמות נמשכות מנשמת אדם הראשון, כי לאחר שחטא בחטא עץ הדעת, נתחלקה נשמתו לשישים ריבוא נשמות".
הרב"ש, "לאיזו דרגה האדם צריך להגיע".

שאלה: כיצד נוצר החטא?

תשובתי: החטא נוצר מפעולת האור העליון. נגיד שאם אני רוצה שאתה תגלה שגיאה, אך תגלה בעצמך ותבין את מהותה ואחר כך תתקן, אז אני אשתתף בתהליך בצורה בלתי נראית ומורגשת. עד כמה בלתי נראה? – אני אהיה רק גורם מעורר, לא מורגש בחומר של הרצון שלך, בדומה לספירת הכתר.

כשהאדם פתאום מרגיש חולשה או שוקע במחשבות זרות, זה בא אליו מלמעלה. אמנם, מחוסר ידיעה הוא מקבל אותם על חשבונו, וזה החטא הראשון. ואחר כך הוא מתחיל להיאבק עם עצמו, במקום לפנות לבורא, כדי לקבל תיקון וזה החטא השני. ואז הבורא מביא את האדם לבחירה, מאזן את התפיסה שלו על ידי הארה מסוימת ונותן לו להבין שכאן מסתתר משהו נוסף.

אמנם המערכת של המדרגות הרוחניות בנויה בכזו צורה, שאיננו יכולים לפנות ישירות לבורא, מאחר ואנחנו מנוגדים לו לפי התכונות וחוק ההשתוות אינו מאפשר לנו את זה. ולכן אני תופס את המערכת החיצונית של הגופים, את העולם הזה שבו אני יכול לעשות את הצעדים הראשונים שלי לקראת התיקון. אם אני עושה אותם ומצרף אליהם כוונה, פונה לעזרה אל האור, אז אני כביכול מחבר שני עולמות, מעורר על עצמי את השפעתן של הנשמות הגבוהות ודרכן מקבל עזרה. הנשמות האלה של הצדיקים מביאות לי הארה מלמעלה, והיא מתחילה לעבוד עליי, להעלות אותי. זה נקרא חטא ותיקונו.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 02.11.2010

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/hVrEI

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest