דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חוק שעתיק יותר מהבריאה עצמה

חוק שעתיק יותר מהבריאה עצמה

שאלה: מה זה אומר, ש"פרצוף" לוקח חלקים מ"עולם הניקודים" לצורך הבנייה שלו?

תשובתי: זה לא אומר, שכל אחד בוחר את אותם החלקים שמצאו חן בעיניו, כאילו שזו חלוקה כמו בעולם שלנו. הכול נעשה בהתאם לחוק השתוות הצורה, החוק הכללי שפועל בבריאה ושקובע אילו חלקים ילכו לאן.

חוק השתוות הצורה נובע ממחשבת הבריאה עצמה, שמטרתה להביא את הנברא להזדהות עם הבורא. זו המחשבה הראשונה של הבורא שרוצה לברוא את הנברא שיהיה כמוהו. זהו התנאי העיקרי, החוק העיקרי!

עוד לפני בריאת הנברא, במחשבת הבריאה עצמה, במחשבה הראשונה של הבורא היה מושרש לבנות כזה נברא שיהיה דומה לו. ולכן חוק השתוות הצורה מקיף את כל המציאות. לכן אנחנו היום מדברים על איזון עם הטבע, על שוויון כולל, על איחוד וחיבור. כל זה נובע מהתנאים שאותם מכתיב לנו החוק העיקרי של השתוות הצורה.

מקודם הוא לא הכתיב לנו דרישות כל כך תקיפות, ואילו היום הוא דורש זאת בתוקף, מפני שאנחנו הגענו לבשלות ומוכנים לקיים אותו, שזה אומר, שחייבים לקיים אותו.

ולכן "פרצופים" מ"עולם האצילות" לוקחים לעצמם חלקים מ"עולם הניקודים" בהתאם לחוק השתוות הצורה ומצרפים אליהם. כך פועל החוק הזה בכל המסה של הרצון לקבל, כולל כל השבירה ושינויי המקום, הכול קורה רק לפי חוק השתוות הצורה.

אז מה זה נקרא חיבור בקבוצה? חיבור בקבוצה זה השתוות הצורה. ישנו רק חוק אחד שמבוטא בכל מיני האופנים. אבל בעצם, הוא היחיד שפועל, עובר דרך כל המסה של הרצון לקבל ושולט בהכול. זו המחשבה היחידה שמקיפה את כל הבריאה, ובתוכה מתרחשים כל מיני תהליכים, אבל רק בהתאם לחוק הבסיסי הזה.

אם אתם זוכרים את העיקרון הזה, אז יהיה לכם קל יותר להבין את המהות של כל פעולה.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 19.11.2012

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest