דף הבית / משבר עולמי / חוק הפיצוי על תענוג/סבל

חוק הפיצוי על תענוג/סבל

העולם מלא בעיות, וככל שאנחנו מנסים לתקן את מצבנו מדור לדור, איננו מצליחים. חכמת הקבלה מסבירה מדוע כל הבעיות והצרות הללו רודפות אותנו, הן מנסות לדחוף אותנו להתפתחות נכונה כדי שנעלה מעל האגו שלנו ונעבור למימד אחר, לתכונת ההשפעה, לכוח שונה, לתפיסת מציאות שונה, לממלכת ההשפעה במקום ממלכת האגואיזם. לכן, כל ההתפתחות שלנו מכוונת לגילוי הסבל והאפסיות הטמונים ברצון האגואיסטי. ככל שאנחנו מנסים להשתמש בו יותר, כך הוא מצער אותנו יותר, על מנת להראות לנו שלא נוכל להשתמש בו כדי ליהנות ולהתמלא. כיוון שהרצון לקבל אינו מסוגל לקבל כלום! איננו מבינים זאת, וחוזרים על אותה הטעות כל הזמן. אך אנחנו חייבים סוף סוף להבין שבלתי אפשרי למלא רצון אגואיסטי, זה נגד חוק הקיום של הרצון והאור.

החל מצמצום א' והלאה, אף פעם בהיסטוריה ובמציאות לא יכול להיות שתקבל משהו בתוך הרצון האגואיסטי שלך ותתמלא. כשנדמה לנו שאנחנו מתמלאים ונהנים, זה מפני שאנחנו מושכים את התענוג שמרגישים בזמן פגישתנו עם התענוג עד שהוא נעלם. על אותם רגעים ספורים שהתענוג נמצא בנו ואנחנו מרגישים אותו, יהיה עלינו לשלם אחר כך במידה שלמה באמצעות הייסורים, כשנגלה את החלל שנוצר. חלל זה נובע מחיבור כוח התענוג וזמן הימצאותו בתוך הרצון, כפי שבעולם שלנו כוח שווה מתח כפול זרם. אותו הדבר קורה עם התענוג! אתה יכול לקבל 10 גרם תענוג אך להרגיש אותו במשך שעה, ואז 10 גרם כפול שעה אחת נותנים את עוצמת התענוג. אתה יכול להרגיש תענוג של 1 קילוגרם במשך שנייה אחת, וגם זה יקבע את העוצמה.

לכן, אפילו שמדי פעם אנחנו מצליחים להרגיש תענוג, אחר כך באופן בלתי נמנע הוא הופך לייסורים של כלי שהתרוקן. לא נצליח להתמלא בתוך הרצונות האגואיסטיים שלנו, כי זה מנוגד לטבע הבריאה ומטרתה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 26.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
השחקן הטוב ביותר בתפקיד הבורא
כשהטכנולוגיה חסרת אונים
נוסחה חדשה להצלחה

One comment

  1. בס"ד ממגדל בבל ליראת השם. לכבוד כולנו יחד עםמ מורה הדרך שלנו, מוח מבריק לא מזיק אם יש בו אמונה שהוא תבנית של הכורא .רוח חיים ואור השם ימלא אותו,לא בכוחי כי אם ברוחי אמר השם,.לא גאווה,ואני ועוצם ידי עשו לי את החייל הזה.חשבון הנפש שאתה עושה עם עצמיך.כל מה שהשגתי מהטוב והמטיב היה נדמה משחק חכם ומתוחכם,או אז אתה מרגיש אתה רואה,אתה לא מרוצה זה לא מספק אותך ולא מרגיע אותך אן הרמוניה אין מנוחה ,הכל זה ריצה אחר הזנב של עצמיך ,אתה ריק מתוכן ,מבולבל מחפש מוצה, ואז מלמדים אותך ומידעים אותך שזה האגואיזם שלך שמחבל בך ומפריע להתפתחותך הרוחנית הפנימית ,תעלה מדרגה ועוד מדרגה תכיר ותבקש מהבורא לעלות אותך מעל הטע שלך למקום גבוע לעשות לך סדר בתוהו ובוהו שבך ,הוא מדריך ומוביל אותך למקום הראוי לך לקבל את התשובה לכל השאלות שלך.ומציל עליך באצילותו ובתפארתו באמונה ובאהבה,נושף בך רוח חיים חדשים שלא הכרתה.תודה לכם חברי וחיבורי ולמורי ורבי הרב המקובל. שלכם שולמית אילת קרית-אונו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest