דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / חוקי טבע הנושאים כל טוּב

חוקי טבע הנושאים כל טוּב

"אם בחוקותי תלכו ואת מצוותי תשמרו ועשיתם אותם: ונתתי גשמיכם בעיתם ונתנה הארץ יבולה ועץ השדה יתן פריו" (ויקרא, פרשת "בחוקותי", כ"ו, ג'-ד').

מצוות הבורא הם חוקי הטבע: גם חוקי הטבע של העולם שלנו, אותם אנחנו רואים, מבינים ויודעים באופן חלקי, וגם חוקי הטבע היותר עליון, שנסתר מאיתנו, הבנויים על תכונת ההשפעה והאהבה, שיתוף פעולה והבנה הדדיים.

"והשיג לכם דיש את בציר ובציר ישיג את זרע ואכלתם לחמכם לשבע וישבתם לבטח בארצכם" (ויקרא, פרשת "בחוקותי", כ"ו, ה').

זה אומר שהכול יחזור למצב נורמלי לא רק בחיים הגשמיים שלנו, כשלאדם יהיה הכול לצורך מילוי צרכיו, אלא גם בחיים הרוחניים. אם נתחיל לקיים את חוקי התורה, אז בדרגת הביצוע של החוקים נקבל שכר, או בדרגה רוחנית או בדרגה גשמית, או בשתי הדרגות יחד.

המערכת בנויה בכזאת צורה, שאם אנחנו נכללים בתוכה באופן נורמלי, מבצעים את הייעוד שלנו, תופסים את הנישה שלנו בטבע, אז כל הטבע עובד בצורה הרמונית, כך שממלא כל אחד מאיתנו בהרמוניה.

שאלה: מה הכוונה "ואכלתם לחמכם לשבע וישבתם לבטח בארצכם"?

תשובתי: הכוונה היא לשתי דרגות. אחת מהן זו הדרגה האנושית שלנו, שמורגשת על ידינו, כדי להביא ולהתאים אותנו לדרגה השנייה, לדרגה הרוחנית. לחם זו התגלמות של תכונת החסדים (השפעה, בינה). "ואכלתם לחמכם לשבע", זה אומר להתחבר עם בינה ולהשיג את תכונת ההשפעה במלואה. ארץ, זה נובע מהמילה "רצון". "וישבתם לבטח בארצכם", מסמל שיש לבצע את כל התנאים ברצון שלנו, ואז כל הרצונות יתמלאו.

התורה מתארת את המבנה של המערכת שפועלת ומשפיעה עלינו, שנקראת מערכת של העולמות הרוחניים: אדם קדמון, אצילות, בריאה, יצירה, עשיה. אנחנו קיימים בתוך הספירה הזאת ושיתוף פעולה הדדי איתה אפשרי רק כשאנחנו יחד מקושרים הדדית בצורה נכונה והרמונית, כשמשלימים זה את זה ויוצרים בתוכה כדור אחיד מכל האנושות.

אם אנחנו מקיימים את התנאי הזה, מתוך הרצונות המשותפים שלנו (רצון, זה ארץ), אז אנחנו באופן מלא נמצאים בהרמוניה עם הספירה החיצונית ורק כל טוב ממלא אותנו. אנחנו מרגישים בצורה מדויקת לגמרי את המערכת הזאת, היא מרגישה אותנו ובאופן כזה אנחנו עובדים בינינו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 12.11.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest