כשאנחנו קוראים את ספרו של בעל הסולם "בית שער הכוונות" המתאר את מערכת ההנהגה העליונה, ניתן להרגיש במקצת מניין נובעים השורשים שלנו: כיצד מצמצום א' מתבצע המעבר לצמצום ב' שבמערכות שלו אנחנו נמצאים.
כתר דאצילות נקרא "אין" או "השׂכל הנסתר" (מוחא סתימאה), מאחר וניזון במלואו מלמעלה, מעולם אדם קדמון. צמצום א' מנהל את צמצום ב', מאחר ולא ניתן לתכנן שום דבר אם לא יוצאים מהמצב הסופי. כי הרי אני חייב לראות את כל התמונה הסופית: מאיפה מגיע כל פריט שלה למקומו וכיצד הם כולם מתחברים יחד. ואחר כך כבר אפשר לשבור את זה לפעולות קטנות: כיצד ניתן לבצע אותן, באיזו צורה, עם כל נשמה, עם קבוצות של נשמות.
לכן צמצום ב', שתחתיו אנחנו נמצאים, מנוהל מלמעלה מצמצום א', ובכלל כל הפקודות מגיעות אלינו מעולם אין סוף. התמונה הסופית הכללית: המצב הסופי הכולל המתוקן (מצב ג') קובע באופן מלא את המצב ההתחלתי של עולם אין סוף (מצב א') ואת כל תהליך התיקון (מצב ב').
מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "בית שער הכוונות", 21.11.2010
ידיעות קודמות בנושא:
צמצום א' וצמצום ב'
לשחות במעגלי האור
מדריך למעבר המחסום