דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חוטים בלתי נראים של ההנהגה העליונה

חוטים בלתי נראים של ההנהגה העליונה

מתוך איגרת י"ח של בעל הסולם:

"על כן אין תקנה לאדם, אלא להיישיר כל הרגעים ההוים, והעתידים לבוא, שיהיו מוקטרים ומוגשים לשמו הגדול. ומי שדוחה רגע שנוכח פניו, כי מוקשה הוא, מגלה כסילותו לכל, שכל העולמות, וכל הזמנים, אינם כדאים בעדו, באשר שאין אור פניו מלובש בשינוי העיתים והזמנים.

ע"כ המקבל עליו עול מלכות שמים שלמה, אינו מוצא טורח בעבודת השי"ת, ועל כן יכול להיות דבוק בהשי"ת ביום ובלילה, באור ובחושך, ולא יעצרנו הגשם, הנברא בעובר ושב, בחלוף ותמורה, כי הכתר שה"ס אין סוף ב"ה, מאיר לכולם בשוה ממש."

אם האדם רוצה להשיג את המטרה, אז הוא צריך להשתדל לקשור כל רגע בחייו עם ההנהגה העליונה שדואגת לו. אין שום דבר חוץ מהכוח העליון הזה, שהוא טוב ומטיב. ואם האדם אינו כלול בתוך הכוח האחד, הטוב והמוחלט הזה, אז הוא צריך לבטל את עצמו. ואז הוא יתחבר נכון איתו בכל לב ונפש, כמו עוּבָּר ברחם אימו, בזה שמרגיש שהבורא עוטף אותו מכל הצדדים ולא יהיה לו קשה בכלל להתכלל בהנהגה שלו. זה נקרא להימצא בדרגת "עובָּר".

רק הקבוצה יכולה להקנות לאדם את חשיבות המטרה, את הצורך להתכלל בעליון, כמו עובּר ברחם אימו ולקבל את שליטת העליון כטוב ומטיב בכל המצבים: גם במצבים הטובים וגם באלה שנדמים כרעים. אין טוב ואין רע, כי הכול נובע מתוך השלמות, מתוך עולם אין סוף. בינתיים אנחנו לא מסוגלים לראות את זה, אבל חייבים לעבוד על זה.

לכן צריך לחבר כל רגע לבורא. ודאי, שזה בינתיים קשה לנו מאוד ואפילו בלתי אפשרי, אבל זה צריך להפוך למטרה שלנו. בכל רגע צריך להתכלל בהנהגה העליונה כמו בתוך מים. הבורא מסובב אותי, ואני במקום לבזבז זמן על כל מיני עסקים מדומים משתדל להרגיש אותו בכל מחשבה, רצון ופנייה שלי, בכל סיבוב שלי.

זה הבורא שמסובב אותי ומסדר לי הכול. אבל איפה הוא, למה אני לא מרגיש אותו כמכוון את הלב ואת המוח שלי?! אני רוצה להרגיש שאני בובה על חוטים שנעה מזה שמלמעלה מושכים אותי בחוטים. זה נקרא "דבקות" בבורא. קודם כל, הכנעה, אחר כך הבדלה ואחר כך המתקה. דרך שלושת המדרגות הללו אנחנו נכללים ונדבקים לכוח העליון.

הכנעה, זה ביטול עצמי, שבלעדיו אי אפשר להתחיל בדבקות. אחר כך הבדלה של האור מהחושך. כלומר אני מתחיל להבדיל עד כמה אני נבדל מהבורא, וכל הזמן משתדל לתקן את עצמי בעזרת האור. ואחר כך ישנה המתקה, כלומר כבר עבודה בהשפעה.

מתוך שיחה בזמן סעודה, 21.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מה אפשר להוסיף לעבודת הבורא?
לחיות עם מחשבות על הבורא
על גל ישר לבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest