דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חובתו של התלמיד – להיות בשמחה!

חובתו של התלמיד – להיות בשמחה!

אנחנו תמיד צריכים להשתוקק לשלמות! האדם מתפתח רק בזכות זה שהוא כל הזמן הולך בקו ימין, שהסמל שלו הוא השמחה. אנחנו צריכים תמיד לדמיין לעצמנו את המצבים הטובים: מצבים של התפתחות, עלייה, מצב רוח מרומם, התפעלות, גדלות הבורא וחשיבות המטרה.

לכך מכוונת כל העבודה והדאגה שלנו, כדי לא לתת לאגו שלנו להכניס אותנו למצב של ייאוש. וזה מאוד חשוב!

אמנם לעיתים קרובות נדמה לנו שאם אנחנו שוקעים בביקורת עצמית ונוברים בתוך עצמנו בכל הרצינות והסבל, אלה סימנים של אדם גדול שעובד על עצמו. אבל זה לא נקרא לעבוד על עצמך, אלא להיגרר אחרי האגואיזם שלך.

הרצינות היא לא בלהסתובב עם פנים עצובות, אלא בלהימצא במתח פנימי עצום להחזיק את עצמך בהרגשת גדלות המטרה. אתה צריך להעלות את עצמך לתמונת המטרה הרצויה, כפי שאתה יכול לתאר אותה. עד כדי כך שההשתוקקות הזאת כל הזמן תגרום לך להתפעל ולהשתוקק להגיע להשפעה לבורא, לגרום לו נחת רוח, כמו לאדם שאתה אוהב.

כתוב: "לא יהיה לך אלוהים אחרים". האם אתה יכול לתאר לעצמך כזה מצב, שבו רק הבורא לבדו נמצא לפניך, כמטרה הקבועה שלך?

אם כן, אתה צריך לפתח את היחס שלך אליו ולהבין: באמצעות מה, באילו תנאים, באיזה מקרה אתה יכול להשפיע לו? – רק בתנאי שאתה נמצא עם החברים במקשה אחת ומשתוקק לזה יחד איתם. כלומר, יש לנו רצון משותף אחד, כיוון אחד, שכולם מתחברים יחד ונמשכים אליו כדי לגרום לו שמחה. הרי אין לנו עוד מה לתת לו!

כבר בשלב ההתחלתי אנחנו צריכים לתאר לעצמנו את המצב הזה ולחיות בהשתוקקות כזאת. ומשם אנחנו כבר מתחילים את התנועה הנכונה לקראת המטרה. זה נקרא קו ימין.

וכאשר יתגלה כנגד זה קו שמאל, אז יהיה מובן לנו שהוא ניתן לנו כדי שנעלה עוד יותר את קו הימין, עד שנשיג את ההשפעה בפועל.

ואפשר להגיע אליה רק בתנאי שקו שמאל יגדל, ומעליו אנחנו נתקדם.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 01.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
השפעה מביאה שׂמחה
להפוך את העצב לשמחה
השמחה היא סימן להתפתחות נכונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest