דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חג הלידה הרוחנית

חג הלידה הרוחנית

אם אנחנו רוצים לממש את מטרת הבריאה ולהרגיש את התענוג שהבורא הכין לנו, אנחנו צריכים, מצד אחד, להרגיש את עצמנו כנברא, הפוכים מהבורא, ומהצד השני, להיות בדיוק כמו הבורא. הרי לא יכולה להיות שלמות במצב פחות מהמצב הזה.

אם כן, אנחנו צריכים לכלול בתוכנו את שתי הנקודות ההפוכות הללו: את שני המצבים, שתי התכונות. וכשהן מתעוררות בתוכנו, אנחנו חוגגים את הלידה הרוחנית שלנו. לאחר מכן, אנחנו כבר כוללים בתוכנו את שתי התכונות: הרצון לקבל והרצון להשפיע, זה כנגד זה, ואנחנו בעצמנו נמצאים בין שניהם ומרגישים את שניהם.

זה קורה כתוצאה מהתפתחות הדרגתית, בכל הצורות הקודמות: דומם > צומח > חי > קוף > האדם של העולם הזה. ולאחר מכן, באדם הזה מתחילות פתאום להתעורר הרגשות חדשות, חוויות חדשות, והוא מרגיש שרע לו, ורוצה לדעת לשם מה הוא חי, מה הטעם בחייו.

מכאן כבר מתחילה ההתפתחות של האדם האמיתי. אך זאת עדיין לא הלידה הרוחנית. עד אליה יכולות לעבור עוד עשרות שנים או אפילו כמה גלגולים, עד שהאדם באמת יגיע לאבחון האמיתי ויתחיל לחקור את הטבע שלו לעומת הטבע של הבורא.

ואם באמת כבר הגיע הזמן והאדם מסוגל לערוך את ההבחנות הללו, מביאים אותו לקבוצה וללימוד. ושם הוא מגלה שהוא מורכב מרצון לקבל, ומעליו יש את הרצון להשפיע, את הבורא, את התכלית, ושהוא נמצא בתהליך ההגעה עד לתכלית. והעיקר – זה הסביבה, שאותה הוא צריך לבנות כדי לתקן ולשפר את עצמו.

הוא מבין שכל התיקון מתבטא בכך שהוא בעצמו בונה לעצמו את האמצעי שיאפשר לו להגיע לבורא ולהיות כמוהו. בכך הוא מממש את הבחירה החופשית שלו ומראה שמטרת החיים שלו היא להיות דומה לבורא.

ולשם כך הוא יוצר את האמצעים שישפיעו עליו את תכונות ההשפעה. וכך, תכונת ההשפעה, שאותה הוא מקבל בכל פעם מהסביבה, מהחברה, מתחילה להיות מנוגדת לתכונת הקבלה שבו.

הוא כל הזמן נמצא בין שתי התכונות הללו, ומתוך זה, הוא מקבל את הבחירה החופשית. עם מי להיות: עם הרצון לקבל שלו, עם הטבע שלו, או עם הרצון להשפיע, עם הטבע של הבורא. או אפילו להשתמש בטבע של הבורא כדי למשוך אל הטבע הזה את הרצון לקבל שלו ולהשתמש בו על מנת להשפיע. בצורה כזאת, קו השמאל נכלל בקו הימין.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 07.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
היום שבו אתה מחליט על החיים שלך
השנה שחיכינו לה מיליארדי שנים!
בברכת חג של התחלת שנה חדשה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest