דף הבית / המשבר ופתרונו / חברת ה"יענים המבורכות"

חברת ה"יענים המבורכות"

מחקר: בורות וחוסר מודעות בסוגיות הבוערות החברתיות שנוגעות לכל אחד, נתפסים על ידי אנשים כדבר טוב. אנשים לא מנסים לפצות על חוסר ידע באמצעות חיפוש אחר מידע חדש, הם בוחרים להתעלם מהאיום הממשי. האינטואיציה מראה לנו, כי חוסר ידע צריך לעודד אנשים למצוא את המידע הדרוש כדי להבין את האיום, ולמצוא פתרון לבעיות המשפיעות על האינטרסים האישיים שלהם.

אולם, התבוננות על החיים האמיתיים, והמחקרים של המומחים בפסיכולוגיה החברתית, מדברים על ההיפך: בין החשיבות של הבעיה והרצון של האנשים לגלות בה עניין, יש פער שלילי. ככל שפחות אנשים יודעים על המצב האמיתי של הבעיה, כך הם יותר נמנעים מלקבל מידע בנושאים אלה. יתר על כן, ככל שהבעיה יותר דחופה, כך הם יותר מעדיפים להיות בחוסר ידיעה…

כך מסבירים פסיכולוגים את ההצלחה של הפוליטיקאים הפופוליסטיים, הארגונים והיחידים שמשתמשים ב"בורות המבורכת" לרווח שלהם.

במקרה של קריאת הציבור האנשים מפנים את פיתרון הבעיה לרשויות, וזה מכריח אותם לתת ברשויות יותר אמון וגם להיות תלויים יותר בהחלטות הרשויות. בסוף הם נמנעים מלקבל מידע נוסף על בעיה זו או אחרת, כיוון שמידע כזה עלול לערער את אמונתם בממשלה, ובכלל להרוס את האמון. גם בחלקים אחרים של העולם, "שיטת בת היענה" שמשתמשים בה האזרחים, כנראה לא שונה מהגרסה האמריקאית.

הערה: כך תמיד, "סבלנות" נמשכת עד שהחברה יכולה להשלים עם מה שקורה, אבל אחר כך היא מייד, בצורת מהפיכה, משנה את המנהיגות ואת צורת החיים עד ההצטברות הבאה של הפגמים בחיים החדשים, וגם מחליפה אותה וכו', עד להשגת הסדר האינטגרלי (לכן הוא גם קרוי על ידי בעל הסולם "הדור האחרון"), שבפתחו אנחנו נמצאים עכשיו.

ידיעות קודמות בנושא:
החיים שלנו הם בריחה מהמציאות
עשר השיטות לעשות מניפולציה באנשים
התשובה לכלי התקשורת: כלי החינוך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest