דף הבית / משבר עולמי / חברים זה בריא

חברים זה בריא

ידיעה: מחקר שעשו פסיכולוגים מאוניברסיטת בריגהאם יאנג ביוטה קובע שקשרים חברתיים מועילים אפילו יותר מפעילות גופנית, משקל תקין וויתור על סיגריות ואלכוהול. על פי המחקר, אנשים חברותיים מרוויחים ממערכות היחסים שלהם הפחתת מתחים, הרגלי טיפול טובים יותר שלהם בעצמם ובחירה באורח חיים מסוכן פחות לעומת האנשים המבודדים.

החוקרים סקרו 148 עבודות מחקר קודמות שעסקו במערכות יחסים ובבריאות. אותם המחקרים עקבו בסך הכול אחר 308,849 בני אדם, בתקופה של 7.5 שנים בממוצע ותיעדו את מצבם החברתי והבריאותי.

במחקר-העל החדש התברר שלאלה שנהנו ממעגל חברתי רחב יותר – של ידידים, שכנים, בני משפחה או כל שילוב אחר – היו אחוזי הישרדות גבוהים מלאחרים ב-50%. התמותה הנמוכה נותרה יציבה מעבר למשתנים של מין, מצב בריאותי התחלתי, גיל וסיבת המוות. הנתונים המרשימים למדי הללו גרמו לצוות המחקר לפנות לגורמי בריאות שונים בארצות הברית ולהמליץ להם להתייחס לבדידות כאל סכנה לבריאות, ממש כמו עישון ואלכוהוליזם.

המחקר מראה כי הבדידות מזיקה לבריאות כמו עישון 15 סיגריות ביום, שתיית אלכוהול באופן קבוע והימנעות מפעילות גופנית. נתון מעניין אחר אומר שבדידות מזיקה לבריאות פי שניים מהשמנת יתר חולנית. מסתבר שעדיף ללכת עם חברים למזללת הג'אנק הקרובה מאשר להישאר לבד בבית ולרוץ על הסטפר.

התייחסותי: זהו רק אחד מהאספקטים האגואיסטיים של התועלת מהקשר עם האחרים, ואילו הרווח האמיתי – נמצא מעל לגוף, במישור הרוח – בהשגת הרגשת החיים הנצחיים כאן ועכשיו.

ידיעות קודמות בנושא:
התרופה לדיכאון: קשר עם האחרים
הדיכאון בחיים המודרניים
ריפוי הדיכאון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest