דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עולמות פנטסטיים ועולמות רוחניים – מה ההבדל?

עולמות פנטסטיים ועולמות רוחניים – מה ההבדל?

זמן להתבגר
שאלה:
הקבלה מספרת שכאשר לומדים על העולם הרוחני, אנו בונים אותו בתוכנו. אבל בעולם שלנו מיליונים קוראים בשקיקה ספרים על פיות וגובלינים – למה עולמות אלו לא הופכים למציאות עבורם, ואילו העולם הרוחני כן יתממש אצלנו?

תשובה: משום שבשונה מהעולמות הפנטסטיים שבסיפורי האגדות, העולם הרוחני אכן קיים – עליך לגלות זאת בחושים החדשים שתפתח בתוכך. פיות וגובלינים הם לא יותר מפרי הדמיון והשכל האנושי שעדיין לא התבגר. אך אין טעם לנסות ולשכנע את האדם בכך, כי עליו להתבגר בעצמו ולעבור משלב האגדות והמדיטציות לשלב של השגה אמיתית.

בזמננו רבים כבר בשלים להשגה אמיתית של העולם ולכן חכמת הקבלה מתגלה. אבל היא מיועדת רק לאלו, שמבינים מה היא יכולה לתרום להם. לגבי האחרים שעדיין לא מרגישים זאת – אסור לשכנע אותם, אלא לחכות להתבגרותם.

הרצונות גדלים בנו במשך החיים וגם מגלגול לגלגול, אחד בשל עכשיו ואחר צריך עוד זמן. אסור לזרז בכוח. לא לחינם נאמר "אין כפיה ברוחניות", שכן רוחניות יכולה להתממש רק על ידי בחירתו החופשית של האדם!

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/bGxni

4 comments

  1. דימה מחיפה

    רציתי לשאול שאם הקבלה כוללת בתוכה את כל המדעים והיא קיימת כבר 5000 שנה ויותר למה אנו לא רואים תוצאות ממנה בעולם שלנו? כמו ששאר המדעים חוקרים משהו ומיישמים על העולם שסביבנו בחיים שלנו. זאת אומרת שאם הקבלה היתה מתממשת בזמני האבות האם עד היום היו חיים אנשים בלי חשמל וכו?  אם יש תוכניות של בית המקדש השלישי מבנה רוחני כביכול שקיים ברוחניות  אך לפי מה ששמעתי גם הולך להבנות ובטוח בעולם שלנו על פי התכנון הרוחני שלו, האם יש מקום להמצאות ומה לא שינבעו מלימוד חוכמת החיים?

  2. איך אני יודע אם מישהו מוכן או לא?
    יכול להיות שלמישהו יש נקודה שבלב,אבל הוא כל כך פוחד שיחזירו אותו בתשובה,או ישטפו לו את המח ואלף ואחד דברים,שבגלל זה הוא אוטם את אזניו

  3. דימה יקירי, פספסת את הנקודה.

    הקבלה היא מדע והחוקרים אותו הם המקובלים המספרים לנו על הדרך להגעה לעולמות הרוחניים.

    זה התחיל מהאדם הראשון – לו מיוחס הספר: רזיאל המלאך, אחר וודאי היו עוד, אחד מהם: אברהם אבינו : לו מיוחס : ספר היצירה,

    ושוב עוד מקובלים ביניהם משה – הוא ותלמידיו כתבו את חמישה חומשי תורה.

    שוב עוד מקובלים ביניהם רבי שמעון בר יוחאי (תלמידו של רבי עקיבא) אשר כתב את ספר הזוהר  – שהוא פירוש על חמישה חומשי תורה.

    שוב עוד מקובלים ביניהם האר"י (רבי יצחק לוריא אשכנזי), האשל"ג, הרב"ש  – בקיצר , היו מאות מקובלים ואלו שקבלו רשות (מהבורא כמובן) כתבו לנו את ספריהם המתארים את הדרך המדעית.

  4. אם אתה מתכוון בעבודת ההפצה שלך, אז תטען שקבלה זו לא דת, אלא טכניקה המיועדת לכל אומות העולם להגיע לקשר עם הבורא.

    ואז יש את המקום להזכיר את אברהם אבינו אשר אלו שהלכו אחריו, הם בעצם אבותינו הפרסים (בלי בושה בבקשה) אשר מה שאיחד אותם זה ההליכה לטובת הרוחניות וכו'.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest