דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / זו עדיין לא תורה

זו עדיין לא תורה

שאלה: הרב"ש כותב ב"דרגות הסולם" (מאמר 932), שאסור ללמד את התורה לעכו"ם, כלומר לאגואיסטים. אז מה אנחנו עושים כאן?

תשובתי: "אסור" בחכמת הקבלה, פירושו: אי אפשר. באותה הצורה ניתן היה לומר, שלאגואיסטים אסור לקבל את האור העליון. נסה להפר את האיסור, בוא נראה אותך.

מדובר על חוקי הטבע, ולטבע אין טאבו. אבל אם תלך נגדו, תיענש. "איסור" פירושו חוסר יכולת. אם המקובלים כותבים: "אסור", זה אומר שאינך מסוגל לזה.

אסור ללמד את האגואיסטים תורה, או במילים אחרות, לאגואיסטים אסור ללמוד תורה, מפני שאגואיסט בעצם אינו יכול לעשות את זה. אין לו את האמצעים לכך, אין לו את הכלים. הרי הוא משתחווה לאגו של עצמו, שאינו מאפשר לו ליצור קשר עם האור.

התורה, כלומר חכמת הקבלה, היא השיטה שקושרת את הכלים והאורות. אבל אם אין לך כלים, גם לא תגלה את האור. ולכן אינך יכול ללמוד תורה. הרי ה"תורה" היא נתיבי האור, שמתפשט בתוך הרצונות, בהתאם לחוק השתוות הצורה.

שאלה: אז במה אנחנו עוסקים בשיעור?

תשובתי: אנחנו הולכים לקראת זה. אנחנו משתמשים בתורה בתור האור המחזיר למוטב, משתמשים בינתיים מרחוק.

במדרגה העליונה יותר יש אורות וכלים ואני מנותק מהם. אבל אני רוצה להיות במדרגה הזאת ולפי מידת המשיכה שלי, אני מושך ממנה הארה קטנה שמכינה אותי לעלייה.

בצורה כזאת אני משתמש בתורה בתור אור מקיף, ולא באור במלוא מובן המילה. עדיין אינני לומד את התורה כמו שהיא. לימוד אמיתי הוא התפשטות האורות בכלים (ברצונות) המתוקנים, שיתוף הפעולה בין האור והרצון באמצעות המסך. וזוהי התורה.

ה"אני" הרוחני שלי הוא המהות של הרצון לקבל, המתוקן בכוונה על מנת להשפיע ומסוגל לקבל את האור. כשאנחנו רוצים להשיג את זה, אנחנו קוראים את ספרי המקובלים, משתוקקים בכל כוחנו, עובדים בקבוצה, כדי להביע בצורה כלשהי את הרצון שלנו, המכוון להשפעה.

אך התשובה מגיעה רק בצורה של האור המקיף. אפילו אינני יודע מה זה, רק שמפעם לפעם אני מרגיש בתוכי שינויים: עוד קצת הבנה, עוד קצת רגש… זו עדיין לא תורה. התורה האמיתית היא מוחשית: רצון, מסך, אור והקשר ביניהם שמוביל לגילוי הבורא בתוך הנברא, גילוי האור בתוך הכלי.

ובכל זאת, גם עכשיו, אנחנו משתמשים בכוח התורה. על זה נאמר: "בראתי יצר הרע, בראתי תורה תבלין, כי המאור שבה מחזירו למוטב".

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 12.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
החידוש הראשון
קצת יותר רצינות בארגז החול!
מה הכוונה "ללמוד" תורה ו"לעסוק" בה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest