דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / זוהרה של הרוחניות

זוהרה של הרוחניות

מיכאל לייטמן

אפילו תלמיד מתחיל, אשר עדיין אינו יודע ומבין דבר יכול לחוש בהרגשה קטנה כלשהי של הרוחניות, אם הוא מאמץ ובאמת רוצה להתעלות מעל לאגו שלו, מעל לעולם הזה, על מנת להשתייך למדרגה עליונה, למימד גבוה יותר. ניתן להגיע לכך ללא כל הכנה. דברים כאלה מתרחשים.

אם האדם ירכז את כל מאמציו וירצה מאוד להתעלות; אם ברגע מסוים הוא באמת ירצה להשתייך לרוחנית לנצח – הוא ירגיש אותה. דרך העולם הזה הוא יתחיל להרגיש את העולם הרוחני.

הוא הצליח להדמות לרוחניות לפחות בתכונה אחת שלה, בפרמטר אחד – הוא רצה להתנתק מהמצב שבו הוא שרוי ולהשתמש בגשמיות להכרחיות בלבד, כדי שכל ליבו וראשו יהיו במימד רוחני.

אם האדם יעשה מאמץ נפשי שכזה, יעלה בידו להרגיש ברוחניות לזמן קצר – למספר ימים, שעות או רגעים, ולאחר מכן ייפול שוב למצבו הגשמי.

המצבים הללו לא נותנים יותר מדי, כי האדם שוכח מהם במהרה וחוזר שוב לספקות: האם כדאי לשאוף ולהשתוקק לרוחניות או לא? וזאת למרות שבאותו הרגע שבו הרוחניות מתגלה בפניו, הוא, כמובן, מוכן לכל.

אך לאחר מכן מגיע רצון אגואיסטי גדול יותר, ומוחק את ההתרשמות הקודמת – הוא שוכח את הכול ושוקע שוב בזרימת החיים האלה, כאילו לא היה דבר.

אך באותו רגע שבו הוא מוכן להקדיש את עצמו לרוחניות סופית ולנצח, מתגלה לו האור. זאת, מפני שבאותו רגע הוא רוצה להצטרף לרוחניות לתמיד והופך דומה לתכונתה הנצחית.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 13.11.2009

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest