דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / זה לא קיר מולך, אלא המדרגה הבאה!

זה לא קיר מולך, אלא המדרגה הבאה!

laitman_2010-12-12_9500-70.jpg

שאלה: אם האנשים מסכימים שכל הצרות מגיעות כתוצאה מהאגואיזם שלנו, מדוע איננו יכולים פשוט להסכים להתחלק זה עם זה ולהחליט שהכול משותף?

תשובתי: לא יעזור לנו להצהיר שהכול משותף ולהתחלק! לא נשנה את העולם לטובה, אלא נחזור ל"צדק" ולשיווין הסוציאליסטי, אך הוא אינו יכול לתקן את העולם! כי העולם קיים רק כדי לגלות את הבורא! אם אינך לוקח זאת בחשבון, אתה חותך את עצמך מהמקור שיכול לשנות את האדם. אם אינך לומד את חכמת הקבלה לפחות במידה המינימלית, אין לך שום כוח לשנות את הטבע האנושי, וכתוצאה מכך מהיום למחר אתה תגיע למשבר גדול יותר. אנחנו חייבים להכניס את חכמת הקבלה האמיתית כמו דרך עירוי, כדי שיהיה לאדם כוח שישפיע עליו וישנה אותו. אחרת אנחנו פשוט נתחיל לשחק בבניית משטר חדש. האם העולם קיים כדי לבנות חיים גשמיים יפים בינינו?

צריך להסביר לכולם שהעולם לא נוצר למטרה זו! תוכנית הבריאה היא להביא כל אדם יחד עם כל החברה האנושית לדרגת קיום שונה, להשפעה הדדית מוחלטת, כדי לגלות בינינו את כוח ההשפעה המוחלט שנקרא הבורא, הטבע העליון.

על מנת לשנות את הטבע שלנו עד לרמה שעלינו להשיג, עלינו לקבל משם עירוי, כדי שישפיע עלינו המאור המחזיר למוטב. אחרת איך אתה יכול לקפוץ למדרגה הזו? עכשיו אתה עומד על המדרגה התחתונה, בין המדרגה הראשונה לשנייה, לכן אתה רואה את המדרגה הבאה צומחת לפניך כמו קיר! אך זהו לא קיר, אלא רק עלייה למדרגה הבאה! פשוט המדרגה כל כך גבוהה שנדמה לך שזהו קיר. כיצד תוכל לקפוץ עליה? – חכמת הקבלה אומרת: "אתה יכול לעשות זאת רק על ידי משיכת כוח האור אליך! אך לא תוכלו לעשות זאת בנפרד: לא אתה, לא אתה ולא ההוא – אלא כולכם יחד!". רק אם כולנו נתאחד, אחד ילמד יותר, השני פחות, חלק יתעסקו בפעולות, חלק אחר בכוונות – כל אחד מה שמתאים לו. לא כל האנשים שווים, האחד לא רוצה לחשוב הרבה אלא מעדיף לבצע, והאחר מבצע הכול במחשבה. אך כשכולם מתאחדים, הכול מסתדר. צריכים גם את האחד וגם את האחר.

צריך להסביר לאדם את כל זה. עליו להכיר את החיים ואת העולם בו הוא נמצא. עד כמה עמוק הוא יספוג זאת? – תלוי בו. האחד תופס יותר באמצעות שכלו והאחר באמצעות הרגש, זה לא חשוב, אך לכל אחד יהיה קשר עם האור. לכן כתב בעל הסולם שכולם חייבים לשבת ליד ספסל הלימודים. השאלה היחידה היא כמה כל אחד צריך ללמוד? – כל אחד לומד כיצד להסתדר בחיים. היום קשה למצוא חקלאי פשוט שלא למד משהו. אם היו אומרים לנו שמחר תגיע סערה נוראית ועלינו ללמוד כיצד להתגונן מפניה, כולם היו מסכימים ללמוד כדי להינצל. כולם נאלצים ללמוד על אסונות הטבע שמתרחשים עכשיו בכל העולם. אנחנו מציעים לעולם ללמוד כיצד משיגים את אושר הנכסף, כל אחד ישמח ללמוד זאת!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "חכמת הקבלה והפילוסופיה", 29.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
מאה פעם תחשוב, פעם אחת תעשה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest